En mamma- och gravidblogg

Så här kommer en lista med passande frågor!

1. Hur gammalt är ditt yngsta barn?
8 månader den 7 januari

2. Hur många veckor var du gravid?
40+6

3. Längd och vikt på bebben? 53 cm, 4560gr.

4. Födde du med eller utan smärtlindring? Lustgas

5. Vaginalt eller kejsarsnitt? vaginalt

6. Hur många timmar varade förlossningen räknat från första värken? 5h

7. Bästa minnet från förlossningen?
Vattenavgången! Den var så enorm. Vi var fortfarande pigga, smärtfria och förväntansfulla. Sedan självklart när bebisen var ute. Wow.

8. Vilken färg hade din partner under förlossningen? Normal, kritvit, grön eller – vet ej, han låg på golvet kunde inte se honom. : Normal.

9. Förlossningen jobbigaste ögonblick?
8 cm öppen och trött. Trodde aldrig det skulle bli klart!

10.Vad var det bästa med att vara gravid?
Det är bara så otroligt häftigt att vara gravid.

11. Vad var det sämsta med att vara gravid?
Sjuk och trött fucking hela tiden. Mot slutet otymplig och långsam. Svårt att klara av att ta hand om dottern på 1,5 år.

12. Hur mycket vägde du innan graviditeten?
ca. 62kg

13. Hur mycket väger du idag? <59 kg (typ 58 eller 59, har ingen våg)

14. Vad är du mest nöjd med på din kropp efter graviditeten? Underlivet.

15. Minst nöjd med i kroppsväg efter graviditeten?
Magen

16. Konstigaste kommentar du fick under graviditeten?
- "Åh är du redan så stor. Hur ska det sluta?" Eller en gammal gubbe som viskade till sin fru att "det där måste bestämt vara trillingar" Eller tanterna som stannade och pratade med mig på torget i kärrtorp, de blev rädda för att det skulle sätta igång mitt framför näsan på dom när jag berättade att jag passerat due date.

17. Tyckte du att din partner var där för dig på ett bra sätt under förlossningen?
JA, men jag vart vansinnig på honom ett tag när han tittade på mig mig så medlidsamt med sina valpigaste ögon och jag tänkte att han kan inte föreställa sig vilken smärta jag går igenom.

18. När ska du börja jobba igen?
1/6-2011

19.Planerar ni syskon? och i såfall hur pass snart?:
NEJ

20. Om du har flera barn, hur många månader skiljer det dem emellan?
24.

21.Hur smärtsam tyckte du förlossningen var på en skala från 1-5? 3. Det var värre första gången, då gjorde det 10000000000000 så ont

22.Blev förlossningen som du tänkt dig? Ja. Den överträffade tom mina förväntningar.

23. Bästa pryl du packade ner i BB väskan? BBväska är så uppschåsat. Allt finns ju på sjukhuset. Man behöver inte ta med sig nåt men egen hudvård, deo och egna kläder till babyn var skönt att ha.

24. Något du önskat att du haft med dig i BB väskan?
Tofflor.



Kommentarer
Postat av: Radovic

Kul att läsa listan :) . Ja, du har nog rätt vad gäller Märsta. Blev bara lite sugen när jag såg den fina planlösningen på den nya lägenheten. Nu har vettet hunnit i kapp mig och vill defenitivt INTE flytta dit.

2011-01-04 @ 09:43:43
URL: http://minbebis/blogg/fikamedmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0