Jag är deprimerad eller nåt

Jag är deprimerad. Allt som står om vinterdepression stämmer in.
Jag kommer inte ur sängen på morgonen. Jo det gör jag för jag är så illa tvungen. Men det är med möda.
Ingenting känns riktigt kul. Mest jobbigt. Görjobbigt. Djävla förbannade kuksnö, det räcker nu!
Jag är konstant trött och less på dessa dagisinfektioner.
Fast jag borde vara så lycklig. Goa barn och en man som gör julmysigt med gran och pynt och alltihopa.

Men det tär på mig att lillebror är så bångstyrig med att äta mat. Det tär. Det tär. Det tär.

Jag har nästan slut på min burk med Lergigan. Jag är lite beroende. Måste ha nya piller. Ringt läkaren. Dom skulle återkomma. Vet inte om jag litar på det. Hoppas hoppas jag får en tid så jag får nya piller. Annars dör jag av oro och insomnia.

Kommentarer
Postat av: Lilla Jag

Kan inget annat än att hålla med dig på snö-punkten.... och skickar över en förstående julkram!!

2010-12-20 @ 18:03:54
URL: http://sammahimmel.blogg.se/
Postat av: tant Maria

Jag ska säja dej att man "behöver" inte vara på nått särskilt sätt. Ibland är man glad och ibland är man mindre glad och ibland inte glad alls. Och ibland lite av varje.ibland är livet asjobbigt och ibland inte, det är så under kortare och längre perioder.

I vårt snabba, pengainriktade samhälle så luras vi att tro att vi kan uppnå ett tillstånd av evig ro och lycka, och så gör vi inte det trots allt materiellt vi lyckas knöla in i våra liv och så tror vi att vi är deprimerade.

Det går dock inte att mota bort svåra och tråkiga känslor med tankar på hur man "borde" känna. Det blir det bara värre av. Det enda man kan göra är att se sig själv och betrakta sina olika tillstånd. Man känner det man känner. Frågan är väl varför man känner olika saker vid olika tillfällen. Vad är det som gör en frustrerad i ens liv och verkar det stämma. Att låta känslorna vara där. För de kommer alltid att finnas, på det ena eller det andra sättet. jag vet det för jag har jobbat med det där i större delen av mitt liv. Det är det enda jag med full säkerhet kan säja.

Man måste vara helt sann mot sig själv, åtminstone.

Kram Maria

2010-12-20 @ 18:04:05
Postat av: Lisa

Styrkekramar till dig!!!!!!!!!!!!!

vad gäller pillerna, jag har en burk lergigan comp, villu ha??

KRAM!

2010-12-21 @ 10:28:29
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Mamma Rhu

Beställ via vårdguiden.se.. Annars får du komma och låna utav mig.. Comp är uppiggande.. Inget att sova på..

2010-12-21 @ 14:11:03
URL: http://rhu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0