Miserabel

Har känt mig nere och miserabel.
Trött och sjuk.
Tråkig.
Var på Julbord med jobbet. Första gången jag gick iväg någonstans utan min acessoar bebisen..Var frisk och kunde gå. Halleluja! Det var trevligt men jag hade egentligen inte mycket att säga. Jag kan bara barn just nu. Amning, blöjor, förskolor, uppfostran, prylar. Vet inte ens vilka som fått nobelpriser. Nån peruansk snubbe i litteratur tror jag. Tror mamma ringt och tjatat om nån Llosa. Skäms å skriva att jag inte har koll. Skäms. Miserabel. Sa ju det!

Jo, jag vet faktiskt en nobelpristagare 2010. Läkaren Edwards som kom på att man kan göra barn i provrör. Men det har ju med barn att göra förstås..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0