Sjukstuga och Alexanders ätande

Ingen i familjen är frisk. Igårkväll kräktes Sarah. Som om det inte räckte med att mamma och lillebror och pappsen är förkylda. Nu lurar magsjukan på oss också. Sarisen kräktes bara en gång. Sen sov hon som en stock hela natten. Låter ju inte så farligt. Men alla reagerar olika. Om jag blir sjuk kanske jag spyr 35 gånger?

Vi var på BVC med lilleman igår. Han går inte upp så mycket i vikt längre. Inga 300 gram i veckan längre! Ingalunda ens 300 gram i månaden. BVC säger att det är normalt att vikten planar ut kring halvåret men samtidigt manar de mig att ge Alexander mer mat. "Amningen bör nu bara vara ett komplement." "Bröstmjölken innehåller ingen energi" eller om jag hörde fel och hon kanske sa "Bröstmjölken innehåller inte tillräckligt med energi" Och "inte tillräckligt med vitaminer och järn".

Nä fram med majs och potatis och morötter och ris och pasta därmed basta!
Å nu när jag är risig känns det som mjölkproduktionen lätt minskar. Från att ha helammat till att byta ut 2 mål till annat har gått förvånande enkelt. Känns lite missmodigt. Är amningsperioden snart över? Gick det så jävla fort? Jag vill ju amma tills Alex börjar förskolan och själv säger stopp!
Men att trappa ner amningen har sina fördelar. Jag kanske äntligen äntligen kan gå själv hemifrån och bara vara.
Funderar seriöst på att annonsera efter en ny barnvakt. Så att det finns någon att ringa. Drömmer om lite äktenskapsvårdande tid utan barnen. Det får man unna sig om man inte ammar så mycket!


Bild på sovande barnet. Hemma från förskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0