En sån där halvpissig dag

Det skulle vara min lediga dag. Min vilodag. Ingenting blir som jag tänkt. Sarah vaknar med nära 39° och snoret bubblande ur näsan. Eller vaknar? Hon har varit vaken mer eller mindre hela natten. Pappa Jonas hemma och vabbar. Jag försöker sova ändå men nejdå, städfirman ringer och har fått avbokningar och vill komma och städa på förmiddagen istället för eftermiddagen. Jag och Jonas och Sarah går och äter godaste semlan i söderort medan städtjejerna fixar lägenheten skinande ren. Semlan finns på Björkens konditori i Björkhagen. Det är mysigt och jag dricker 2 koppar kaffe för nu har jag insett att det inte blir mera sova. Sen åker jag till terapeuten. Där går 45 minuter alldeles för fort. Jag hinner precis komma igång så är samtalstiden slut och jag 500 kr fattigare. På vägen hem känner jag att jag också är förkyld. Ont i halsen. Såklart! Vem kan inte undgå att smittas när någon nyser direkt på en? Direktkontakt med droppsmittan!

Nedan visas dagens snor-Fia!  I rosa. Fleecehoodie från GAP, cerise plyschbyxor i 86/92 från Me&I.


Kommentarer
Postat av: Lisa

jobbigt med snor! Julia har oxå vart sjuk, inatt hostade hon så mkt att hon fick kväljningar å kräkts, stackrn kan ju inte fräsa när man ska snyta henne så massa slem hade åkt ner i halsen, äckelpäckel. ja, fy denna mage=P den dök upp på en gång å fortsatt å svälla..hua vart ska detta sluta...japp, jag finns på facebook, lisa bargot heter jag =)

2010-01-27 @ 18:56:04
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Elizabeth

Stackars er! MEN, du har fått ett fint hem OCH semla!

M har fått hosta och förkylning är på gång. Det känns inte kul eftersom vi åker till NY på fredag.



Krya på er!

2010-01-27 @ 20:46:47
Postat av: Louise

Instämmer med Elizabeth. Inget går upp emot stans goaste semla;)



Jag har ännu inte ätit semla. Vill du kanske fika med mig någon dag...aj visst fasen vi jobbar ju... men annars kan vi kanske klämma semla på båten....tror du de har det? hahaha jaja. Allt jag tänker på är mat och godis.



KRAMAR till er.

2010-01-28 @ 08:29:26
URL: http://murmelsfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0