Jonas borta 3 kvällar i rad...

Jonas ska plugga onsdagar. Han ska läsa klart sin civilekonomutbildning. Det är jättebra, kan inte säga annat. Idag torsdag är det djurgården hockey mot nåt. Hockey e hans intresse. Jag kan inte säga så mycket om det heller. I morgon fredag är det bowlingkväll med hans jobb och det är väl klart att han ska få lite kul. Problemet är mina foglossningssmärtor och nu har jag fått någon låsning i ryggen av att bära Sarah så det är inte så enkelt att vara ensam och snäll fru. Låt Sarah gå själv brukar jag få höra av folk men då undrar jag hur de tänker. Frågar jag om vi ska byta blöja så springer hon och gömmer sig. Tror ni hon frivilligt går och lägger sig? Barn tycker nog generellt att det är tråkigt att lägga sig för att sova. Men idag så frågade jag min kollegor och vänner hur de tänker när de säger att Sarah får gå själv och kom på flera lösningar. Sätta sig i barnstolen för middag kan Sarah faktiskt göra själv. Klättra in i sängen lärde jag henne nyss med hjälp av att ställa en pall bredvid sängen och då blev sänggåendet en klätterlek. Visserligen fick vi sjunga en hel del gonattsånger för att lugna ner henne igen men det var mysigt. Problemet är bara att hon förstod på en gång att pallen kan användas för att klättra ur också och så roligt ska vi inte ha. Å byta blöja får vi göra till en kurragömmalek tills hon är redo för pottan. Det gick riktigt bra och jag har inte lyft henne en enda gång ikväll och skonat min rygg. Bra mamman!

På tal om potta så kan Sarah det ordet. Hon vet även vad toaletten är. Hon vet vad mamma och pappa gör på toa. Men när jag frågar om hon vill kissa eller bajsa i den så skakar hon på huvudet och säger neeee. Hon får ta det i sin takt. Jag är lugn. Jag vet att hon inte kommer ha blöja resten av livet.

Polarn o pyret har rea. Finns en del saker jag vill ha där. Men jag måste vänta på lönen. Tror ni rean finns kvar då? För jag ska _INTE_använda kreditkortet. Å snart släpper Meandi sin vårkollektion. På Facebook finns en grupp med förhandsglimtar och hittills tycker jag att motiven är så där. Faan, det är samma sak som kommer säsong efter säsong när det gäller mönster, färger, tyger och skärningar. Men är man besatt så är man. Det hjälps inte hur trista och "samma sak" meandi är, när jag går på party så måste jag shoppa.


Kommentarer
Postat av: Louise

Lilla mamma Caroline=)



Du är duktig som ensam fru. Vi kommer och gör dig sällskap sen.

Skönt med fredag va=)?



Hade ursvårt att gå upp imorse men hann konstigt nog med samma tvärbana ändå.



Hasta la próxima mi hermana linda;)

2010-01-22 @ 07:32:36
URL: http://murmelsfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0