Mor och dotter är lika


Ja iallafall när det kommer till tröjan. Den klassiska randiga från Polarn och Pyret. Sarah har 86/92. Mamma har M.

Igår kväll fick vi vår första leverans från Linas matkasse (http://www.linasmatkasse.se/) så i i kväll har jag stått och hackat rotfrukter. Ganska avkopplande faktiskt. Men jag är allt lite bimbo när det kommer till rotfrukter. Det stod att det skulle vara Palsternacka i grytan. Jag tog purjolöken. Jag vet att jag tänkte "Är det här verkligen Palsternacka, heter den så? Jonas brukar köpa sån här. Kallar han den palsternacka?" Det kändes inte helt bekant men jag mindes att den heter nåt på P så jag kollade inte vidare i kylen utan hackade upp purjolöken. Det blev lite ju fel men grytan blev god ändå. Å man kan skratta åt att jag misstog mig. Jag borde ju veta vad som är vad egentligen, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Murmelina

hahahaha. vad söta ni är på bilden. Jag vill oxå ha en sån randig tröja.... du är för rolig men jag ä likadan... i vår leverans fanns kålrot och kålrabbi och tror du det var lätt eller=)??

2010-01-19 @ 21:23:19
URL: http://murmelsfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Elizabeth

Vi garvar här ute på ön, palsternacka:-)



Vill föresten också ha så där snygga tröjor, visste inte att den fanns som mammatröja!

2010-01-20 @ 20:45:06
Postat av: Janet

Fina tjejer :) Äh, vet du vad? Du behöver inte skylla på dina kunskaper angående rotfrukter, passa på att skyll på hormonerna medans du kan vettja :) Ha en skön dag!!

2010-01-21 @ 07:13:25
URL: http://leolejon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0