Trött

Jag är så förbannat trött. Jämt! Är det graviditeten eller årstiden? Är jag deprimerad utan att veta om det? I morse kom jag inte ur sängen. Jag kunde helt enkelt inte stiga upp före 9. Tur att jag har en underbar man som går upp och ger dottern frukost. Jag har varit ute en stund medan det är ljust. Det ska ju vara bra mot vintertrötthet sägs det. Gick och handlade och unnade mig kaffe på seveneleven. Jag tar vitamintillskott i flytande form på rekommendation av barnmorskan. Någon som har andra knep mot trötthet får gärna höra av sig.

På nyårsafton så somnade jag halv elva. Sucker!! Vaknade iofs lagom för att skåla in det nya året med Pommac. Men ändå. Tröttheten är allvarlig.

Då och då diggar jag saker lite extra och gör listor i tankarna på bra saker. Nu när jag har en blogg kan jag ju lista på riktigt.

1) Kortisonspray. Nässpray med kortison är min etta just nu. Har inte känt mig täppt eller haft ömmande bihålor sen jag hämtade ut min lilla spray på apoteket. Me like!

2) Alvedon. Jag är evigt tacksam över att det finns något som kan ta bort värk och feber, men som samtidigt är snällt och inte skadar små bebisar i livmodern. Love paracetamol!

3) Lergigan. Nu mår jag inte så jätteilla längre men Lergigan hänger kvar på listan. Den lilla vita tabletten tar udden av graviditetsillamående. Den är ångest- och ororsdämpande. Det händer att jag drabbas av ångest och oro. Då är lergigan da shit. Den är inte beroendeframkallande och har inga fosterskadande effekter. Bra att alltid ha hemma. Just in case...

Väntar på bilder från nyår men min systeryster är segare än en snigel. Det var hon som hade kameran. Jag fick bara 3 st urdåliga bilder med min kamera men ni kan ju hålla tillgodo med dem så länge. Den som väntar på nåt gott...


Sarah vill inte bli fotad i sin fina klänning, iallafall inte i knät på mamma..




Kommentarer
Postat av: Louise

Nu har jag lagt upp bilder på facebook.

2010-01-04 @ 07:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0