Vecka 24 (23 + 4)

Jag är i sjätte månaden nu. Hur känns det? Jo.. jag har mer eller mindre alltid dålig smak i munnen. Jag mår illa när jag blir trött, hungrig eller sjuk. Jag har ont i kroppen av upplöckrat bäcken. Jag känner hur barnet rör sig, vilket är otroligt mysigt. Men jag känner att jag inte kan knyta an på samma sätt till den ofödda som förra graviditeten. Sarah tar väldigt mycket fokus från sitt kommande syskon.

Idag läckte jag bröstmjölk för första gången den här graviditeten. Det var inte oprovocerat men inte så att jag gjorde något med bröstet, mer att jag låg i sängen under täcket och hade det varmt och skönt..
Blir att inhandla sådana där bröstbindor snart. För har det väl börjat läcka så kan det ske helt oprovocerat också och att få blöta ringar runt brösten på jobbet eller ute bland folk är faktiskt pinsamt! Det är i samma klass som äckliga svettringar under armarna. Man kan säga mycket om brösten hos gravida. De växer och blir mycket större. Jag kommer att få Dolly Parton-bröst med tiden men i och med att magen växer så blir inte proportionerna Dollys och ja.. man känner sig kanske inte som världens sexigaste ändå, möjligen kvinnligare än någonsin.


Det är trettondagen idag. Man är ledig. Jag har bakat sockerkaka. Ville egentligen gå till seveneleven och få min morgonfika men visar temperaturen -17 så drar jag inte ut mig själv och dottern för lite halvtaskig dyr fika. Hade tur som hade ägg, mjöl och socker hemma.

I eftermiddag kommer Shangin och Andreas över på middag. Har inte sett dom sen deras bröllop tror jag.

Nu måste jag ta hand om lilla dottern som vaknat ur sin middagslur. Over and out.


Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Ja, det låter lite jobbigt att redan börja läcka bröstmjölk, men det är bara att du vänjer dig:-)

Kram E

2010-01-06 @ 17:38:20
Postat av: Louise

Hejsan syster,



Vad säger du om mitt erbjudande om mammaträning? Pratade lite med dom senast jag var där och de sa att de hade speciellt program för gravida och att de fryser eventuellt kort under tiden man inte kan träna efter förlossningen. De har pangpris på kort nu på söndag. Vill du inte följa med. Sen ahr de 25 % på nagelskulptering. KRAAAM

2010-01-07 @ 11:00:55
Postat av: Lisa (babyboom86)

Vilken fin blogg! Härlig läsning ;) kram

2010-01-07 @ 19:11:44
URL: http://atlisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0