Bloggar från landet del 2

Har en liten paus medan jag värmer vatten på kokplattan för att diska efter lunchen..

Alltså.. Lyckan borde vara total här ute men vi är krassliga. Alexander bajsar efter varje måltid. Jag blir genast orolig. Det normala för honom är typ 3 ggr i veckan. INTE 5 gånger om dan. Magsjuk? Virus? Storasyster har snor som hänger utanför näsan. Pappan sprayar sig med nezeril. Själv behöver jag 2 advil om dagen för värk och sjukdomskänsla i kroppen. What the fuck!!!! Vill må bra på årets bästa årstid. Dålig tajming med dagisvirus som smittade precis innan vi gick på ledighet allihopa. BAJS, säger jag!

Annars händer inte mycket. Vi sitter mest i skuggan under en lönn. Badar ibland. Som det ska vara antar jag.

En gubbe som nu är död sa en gång att det spökar i torpet vi bor i. Jag tror inte på spöken. Jag vet bättre. Är dock smått mörkrädd. Rädd för att någon skurk ska komma och försöka skada oss som i bästa Wallander-film. Är inte helt bekväm när jag måste kissa efter att ha nattammat Alexander. Skitlarvig! Men häromnatten när jag låg och sov kände jag det precis som att någon iakttog mig. Något sveper över mig. Vänder mig mot Jonas. Han sover. Inte han. Kan inte svara på om vi hade fönstret öppet den natten och det bara var en vind.

Nä får skriva bättre spökhistorier senare. Sonen har bajjat igen. Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0