19 juni

Mår bättre. Det är skönt. Idag orkade jag äntligen till Polarn o. Pyret men det blev bara ett nattlinne till Sarah där. Lite shopping på Lindex och H&M innan vi skyndade hem och bänkade oss framför teven och tittade på princessbröllopet. Avstår att kommentera Victoria, Daniel och hela spektaklet, det gör andra så bra redan. Jag fortsätter blogga om mina barn istället.

Bild på det fina nattlinnet med jordgubbar nedan. Sarah är så van vid pyjamas att hon frågade mig var byxorna var och jag försökte pedagogiskt förklara att det inte ska vara några byxor till :-)



Nu hör jag små missnöjda bebisljud från soffan där Alex och hans papps sitter. Dags för amning. Louise och David var här igår och dom tycker att jag ammar för mycket. I deras ögon är jag nog en tokig morsa besatt av att stoppa bröstvårtan i munnen på lillen. Kanske en karaktär att infoga i serien Solsidan?! Men jag vet vad som är bäst för mitt barn och det är att få amma mycket på kvällen och sedan somna vid tutten mätt och belåten.
"Han skriker ju aldrig" sa jag till David som bevis på att bebis är nöjd.
"Det är för att han inte kan", svarade David. "Försök att skrika själv med en stor tutte i munnen!"

Nåja, de blir nog varse själva en dag när de får egna bebisar. Tills dess bjuder jag på att vara den stolliga mamman Caroline som ammar ofantligt ofta och länge. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Lisa

väl talat!;)

2010-06-19 @ 21:40:33
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Mamma Rhu

härligt nattlinne! :D

2010-06-20 @ 20:00:57
URL: http://rhu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0