Alexanders första förkylning

Alexander är snorig! Och jag är orolig. Det värsta med att vara mor är oron som förföljer en. Kan man oroa sig för något som gäller ens älskade barn så gör man det.

Nätterna är jobbiga igen. Vi vaknar minst varannan timme och ammar och snorar. Stackars näsan är täppt. Men i morse tog jag lite bröstmjölk och droppade i hans näsa. Det kom ut massa äckliga gröna och gula bobbor men det hjälpte. Han kunde andas tyst och fint genom näsan igen. Bröstmjölk är verkligen bra. Peppar peppar ta i trä så verkar han iallafall inte ha feber eller nåt annat farligt.

Vi fikade med Nellie och hennes mamma i Ringen idag. Mamma-fika är verkligen mysigt! Jag kör mjölkfritt och drack Sojalatte. Men hutlöst dyrt är det. 38 kr för ett glas.

Nu ska vi kvällsmysa framför fotbolls VM. Inte för att jag är ett dugg intresserad. Men med Alexander mysandes i famnen kvittar det vad som visas på teven om maken är nöjd. Jag är t.o.m så obitter till fotbollen i år att jag köpt Liberos Up&Go Football Collection och samlat på koderna i paketen. För 5 koder (5 blöjpaket) får man en landslagsdräkt i 86/92.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja fy bubblan, så synd om dom små när de blir dåliga. Jag vill egentligen inte heller ge antibiotika, med tanke på hur de gick sist å så. Men nu behövde hon det eftersom de fortfarande va "rester" kvar sen senaste gången. Hon har sovit lugnt än så länge nu ikväll så hoppas verkligen det håller i sig, orkar inte en likadan natt till. Stackars lillkillen är snoris då? Men inge feber lr? Kram

2010-06-15 @ 21:21:30
URL: http://atlisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0