Ingen kolik

Jag vågar nog äntligen säga att vi inte har någon kolik här hemma. Alexander sov bra i natt. Så bra att jag var tvungen att titta till honom och se att han fortfarande levde. Han sov 6 h. Jag sov 5. För när jag väl gått upp och kollat honom så kunde jag inte somna om. Låg med två sprängfyllda bröst och väntade på att han skulle vakna och åtminstone tömma ett. Tänk att när man får sova längre pass (som man innerligt har längtat efter) så börjar man noja över att något är fel. Är lilleman sjuk? Andas han fortfarande? varför vaknar han inte? Är han så stor att han kan sova hela nätter nu? Var det en engångsgrej? Kommer han sova bra kommande nätter?
Så mamman har legat vaken iallafall fast hon hade kunnat få några timmar till av den välgörande sömnen...

Kolik är det inte. Inte mjölkallergi heller. Inte hunger. Men omogna tarmar och gaser i lilla bebismagen. Gaser besväras jag av själv. Mjölkfritt är nog en god idé för att få en lugnare mage. Men är det laktosen eller proteinet jag reagerar på? Laktosintolerans är ju så himla hippt nowadays. Alla har det typ. Får väl sälla mig till den trendiga skaran och beställa Soyalatte eller laktosfri latte i fortsättningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0