Sköönt å va ogravid

Alltså jag måste bara säga att det är så skönt att inte vara gravid. Som ni vet så har jag varit (är väl fortfarande, de sista sviterna brukar dröja sig kvar) förkyld. Det var jobbigt i typ 2 dagar. Då var det liiiite synd om mig. Hade jag varit gravid hade jag varit megasjuk i 2 veckor. 2 dagar versus 2 veckor!!

Igår var jag en trash-morsa. Eller jag kände mig trashig iallafall. Drack en mellanöl. 4,2%! Vart alldeles snurrig i bollen. Inte druckit så starkt på ett år typ. Ammade innan snurret tog fart. Hade inga lämpligt diskreta amningsplagg på mig heller utan en ganska fin solklänning med spaghettiband som jag drog ner. Men jag hade vett att täcka lite med filten. Hela folkungagatan kunde se för vi satt i solen på en uteservering. Hu jeda mig sån mor jag är. Dricker och har barna med mig och ammar dessutom! Det stannade dock vid den där mellanölen. Roligare än så fick det inte bli. Det var mysigt och skönt i solen men varken jag eller Jonas kunde riktigt slappna av. Sarah höll nämligen inte med sina föräldrar om att det är kul att sitta still.

Å så var vi i kyrkan efter det. Inte för att be om syndernas förlåtelse utan lite planering inför syrrans kommande bröllop i sommar. I kyrkan var dock Sarah lugn som en filbunke. Tackar för det! Sen gick vi hela vägen från Sofia hem till Johanneshov. Hela familjen var trötta efter dagen kan jag säga, såväl barn som föräldrar.


Kommentarer
Postat av: Lisa

önskar jag tyckte om öl, ser så himla gott ut med en iskall öl i solen...! jag får ta en fanta istället, funkar de me!

2010-06-21 @ 10:23:46
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Lisa

önskar jag tyckte om öl, ser så himla gott ut med en iskall öl i solen...! jag får ta en fanta istället, funkar de me!

2010-06-21 @ 10:24:21
URL: http://atlisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0