Weekend i skärgården



I lördags åkte vi ut med Alexander till sommarstugan. Syster med pojkvän följde med. På något sätt glömmer jag bort mig själv när vi ska iväg. Jag packar bebiskläder för alla occasions och mat men när det kommer till varma kläder till mig blir det liksom bara en hoodie och jeans. Å naturligvis så var det kallt. Solen sken men kallt. Jag frös. Inte blev det bättre till natten. Iskallt i det lilla torpet. Jonas satte på det gamla elementet och jag var rädd att det skulle börja pyra så att vi skulle brinna upp allihop. Jag vet, jag är mycket katastrof-tänkande. Tröstade mig med att jag ändå vaknar varannan timme för att amma så sannolikheten att ryka inne minskade lite. Vi ska köpa nya element. Vi ska. Det är prio!

När det är kallt känns det som mjölken fryser fast i brösten. Jag som är van vid läckage läcker inte en droppe när det råder ishav i sovrummet.

Vi besökte även Runmarö krog. Det var mysigt. Vacker utsikt. Ja det har vi hemma också förstås men ändå. Vi åt en meny. Anklevermousse till förätt, biff till huvudrätt och citron marängpaj till efterrrätt. Lättöl var tillräckligt stark dryck för mig. Alexander som sovit hela dagen vaknade lagom till efterrrätten och var också hungrig. Kände mig inte helt bekväm med att amma på krogen. Vet ju att många människor provoceras av ammande mödrar och likställer det med att sexa eller kissa offentligt. Läs insändarna i Metro bara så får ni se. Men jag ammade såklart. By the way så såg vi ut som en samling lodisar hela sällskapet. Jonas och jag hade mysbyxor på oss. Alla hade hoodies.

Efter en kall natt i stugan så gick vi ner i ett iskallt kök. Vi satte på elementet, tände värmeljus, satte på ugnen och öppnade luckan. Allt för att få upp värmen.

Vår vän Elizabeth med 10 dagar gamla Bianca och Molly snart 2 år kom på besök. Vi satt och ammade och pratade bebis. Sånt man behöver göra som mamma. Det är så roligt att vi fått även barn nummer 2 ungefär samtidigt. Man kan tro att vi planerat barnfödslarna ihop. En gullig grej när bebisarna låg bredvid varandra i soffan var jag tvungen att föreviga. Hade bara iPhonen men den dög.


Efter en promenad med amning och blöjbyte i skogen så åkte vi hem. Fastnade dock i 2 timmar på väg 222 pga en grävskopa lastad med gastuber som stod och brann. Men vi hittade en Pizzeria nära Skeppdalsström som hade utmärkta pizzor (betyg 9 av 10) så det gick ingen nöd på oss.
Nu är det vardag igen och Jonas ska till jobbet. Heja mig som ska vara ensam dagtid med barnen och köra nattracet själv.

Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Härligt inlägg och sjukt söta bebisar! Bra att ni kunde stanna och äta. Ska testa den pizzarian någon gång, den lät bra!

2010-06-07 @ 09:16:50
Postat av: Lisa

Vilka fina bilder! Å skönt att få komma ut på landet, trots kylan;)

jo de där sammandragningarna är verkligen annorlunda denna gång. Mår ju inge vidare idag och sd har hållt på sen imorse, men nu övergått i mest smärta i ryggen, liksom moler hela tiden för att ibland tillta. Usch, vet inte alls hur jag ska göra...

2010-06-07 @ 12:13:10
URL: http://atlisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0