Fix av håret samt barnmorskebesök




Både barnmorskan och frisören har jag numera på östermalm. Dagen började med besök hos frisören. Jag fick en rejäl klippning samt några nyanser ljusare slingor. Syns inte på bilderna för det är mycket naturligt. Dessutom iPhone-fotat vilket ju inte är den bästa kameran. Håret fick också inpackning och olika leave-in produkter samt skön skalpmassage. Det var frisörbesök deluxe! Jag brukar gå till billiga killen från armenien i höjdens centrum och bli halvnöjd med resultatet men nu slog jag på stort. Men smakar det så kostar det även om jag är V.I.P och fick rabatt.

Hos barnmorskan var allting bra. Bebisen har vuxit ordentligt. Den ligger långt ned och djupt i bäckenet med sitt huvud åt rätt håll i ruckbart läge. Barnmorskan gissade födelsevikt på omkring 3500 gram. Jag är nu i vecka 35. 37 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag får många kommentarer för min mage. Brukar få höra att den är så stor men att det inte syns bakifrån att jag är gravid. Jag bär bebisen liksom utanför kroppen därför så "stor" mage. Skönt på ett sätt för sparkarna besvärar mig inte det minsta.


Var tvungen ta ett foto på Sarah då hon har samma mönster på klänningen som jag har på kjolen. På bilden ser vi också hennes nya säng samt den praktiska lådan man skjuter in under. Där förvarar vi massa leksaker. Läggningen igår gick helt smärtfritt. Idag var tjejen lite ovillig men tillslut så sa jag bestämt att nu är det sova som gäller. Då släckte hon lampan och kröp ner under täcket och pussade godnatt. Jag sitter nu här och hoppas på att hon inte kommer upp igen förrän tidigast om sisådär 10 timmar!


Kommentarer
Postat av: MosterLouise

Åh jag är världens stoltaste=) (mest stolta) moster!! Sarah är en goding, en underbar liten flicka. Så söt och fin och duktig! Ska bli kul att ses på lördag med Martin oxå. Va fin du blev. Så lyxigt att få unna sig att bli fin!



Kram!

2010-03-25 @ 07:32:53
Postat av: Shangin

Du blev jättefin i håret!

2010-03-25 @ 09:46:28
Postat av: Elizabeth

Men gud så snygg du blev i håret, ja hela du är snygg!

2010-03-26 @ 18:37:48
Postat av: Caroline

Tackar för komplimangerna!

2010-03-26 @ 19:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0