Hund?

Det finns vissa mindre trevliga saker med att vara gravid. Det skarpa luktsinnet tillexemepel. Jag känner mig som en stackars hund. Mådde riktigt illa i morse av alla lukter i tunnelbanan. Folks andedräkter tar priset. Jag kan känna spår av kött, lök, vitlök, kryddad mat uäääää! För att inte tala om de ädla andedräkterna av öl eller kaffe. Hissarna stinker piss. Folk stinker svett och äckelparfym. Jag kan alltsomoftast tom lukta mig till vilken av tjejerna det är som har morgonpasset på förskolan redan utanför dörren. Särskilt en tjejs kroppslukt/parfym har jag svårt för. Jag säger det, jag är som en vovve.

Idag har Jonas köpt juniorsäng till Sarah. Ut med spjälisen och in med säng för stora tjejen. Nu har hon några veckor på sig att vänja sig vid att sova i stor säng så det inte blir konflikt sedan när lillbrorsan gör anspråk på spjälsängen. Sängen vi köpte heter Hensvik och finns på Ikea.

Har tänkt mycket på gårdagens händelse. Hämtade Sarah i eftermiddag och jag var som en hök. Släppte henne inte en sekund. Det får ju bara inte hända igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0