Kolik, komjölkallergi, bara gaser eller bara hungrig?

Jag är mamma för andra gången. Borde jag inte vara lite rutinerad. Lite cool? Veta hur bebisar funkar? Jag vet varken ut eller in. Alexander krampar i magen, låter, skriker, kräks, tar i, kan inte sova. Särskilt jobbigt nattetid. Vagga i famnen det enda som funkar. I natt tyckte jag att det var något lugnare. Jag satt upp och ammade. Jag gav minifom. Jag rapade honom. Han sov 2 timmar i taget. Någorlunda lugn.

Men så var jag till vårdcentralen för min egen skull. Skit i varför. Iallafall, jag nämnde att vi har det jobbigt på nätterna. Läkaren sa "Kolik" och att jag ska prova att utesluta mjölk i min kost. Det hade hjälpt honom och hans barn och andra familjer han kände med liknande problem.

U-T-E-S-L-U-T-A MJÖLK!!!! Jag som tänkte att sånt händer andra barn och föräldrar men inte oss. Rätt jobbigt med diet men värre är att jag hade tillägg som Baby Semp som livlina. Utifall jag bara var tvungen att sova så kunde Jonas ge tillägget. Nu går inte det. Semp innehåller kossamjölk. Inte för att vi behövt det men jag har känt mig lugnare och tryggare för jag har vetat att Jonas alltid kan gå upp och blanda en flaska om jag är utmattad. Nu är det bara jag som ska mata. Jag frågade läkaren om mjölkfri ersättning bara för att känna mig lugn och fin men han rekommenderade inte det. "Naeeee, det är inte så bra, men du har ju mycket mjölk så spar ett lager" Å jag som inte vill samla mjölkslattar och spara och ha mig. Jag som inte orkar.. Men om det får Alexander att sova lugnt och må bra så är det ju värt det..MEN vi vet ju inte.. det kan ju bara vara gaser också..

ELLER han kanske är hungrigare än vad vi fattar? Jag tycker att jag har floder av mjölk. Alexander ökar massor i vikt. Men han kanske är hungrigare än så. Allt kanske skulle bli fint om vi gav honom massor av tillägg?

Eller är han bara bebis? Bebisar skriker och är olustiga. Oftast nattetid.

Damn för att vara en nojig morsa. Finns det någon klok eller mindre klok där ute som vill komma med synpunkter, goda råd, egna erfarenheter så tar jag tacksamt emot det!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fy så jobbigt för er. Ja man blir ju lite knäpp när man inte vet vad som är "felet". Julia va ju så där, hon va väldigt klängig oxå iofs å ville inte riktigt somna om kvällarna. Bodde i sin bärsjal första tiden. Miniforn är ju bra, men ge före VARJE måltid:) vi testade även henne för mjölkallergi, hon fick sånna utslag bl.a. å då vare först att jag skulle utesluta mjölk, men det man kanske inte vet är att bröstmjölken i sig innehåller laktos och mjölkprotein...å ska man amma hela tiden blir det ju som en ond cirkel om dom får ont i magen. Stoppa i nappen istället:)

2010-05-28 @ 22:58:53
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Elizabeth

Snubblade på den här länken och tänkte genast på dig. Har inte testat själv men vet att jag tog tempen på M vid något tillfälle när hon hade det som värst. M hade lättare kolik, men jag slutade inte m mjölk, det är rätt svårt att verkligen utesluta all mjölk. Kram

2010-05-29 @ 20:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0