Katt, dotter och äckel

Ligger och ammar Alexander i stora sovrummet. Njuter av att höra dottern som förnöjsamt leker med katten och säger åt honom att äta. Jag ropar till Sarah att hon ska komma, krypa ned och gosa. Hon svarar: "Kommer alldeles strax. Måste bara plocka opp kattmaten". Jag tänker att hon har blivit så stor och förståndig och bygger riktiga meningar när hon pratar. Det gör väl inte så mycket att hon leker lite med torrfodret.

När Alex en stund senare släpper tutten, måste jag upp och kolla vad dottern håller på med. Då har hon tömt vattenskålen i foderskålen och sitter och äter sörjan. Jag blir inte glad. Har lätt för att må illa på morgonen även som ogravid. URK. Frågade om hon smakat på kattsanden också. "Bara lite, mamma". Ännu mer URK! God morgon! Nu återstår att se hur hon mår om några timmar. Jag har fortfarande vämjelser.

Kommentarer
Postat av: tant maria

Det är ingen fara! Katterna i den här delen av världen får bättre met än 80 % av jordens övriga befolkning så chilla lilla mor.. <3

2010-11-26 @ 14:43:25
Postat av: tant Maria

Mhmm nu såg jag att ungen snaskat kattsand oxå... jag DET kanske inte är så lyckat. Undrar om verkligen gjort det? Den lilla lurifaxen - kan se framför mej de där ögonen och den lilla hjärnan som funderar över om inte mamma blev lite stressad nu...

"Om man säjer bara lite" fast man kanske inte har ätit så blir det lite stolligt en stund, kanske...eller...

2010-11-26 @ 14:48:12
Postat av: Radovic

Ha,ha! Hon är rolig tjejen din :)



Svar: Visst ska man ta hand om sig själv för varandras och sin egen skull. Men det ska gälla båda parterna lika mycket,

2010-11-26 @ 16:01:25
URL: http://minbebis/blogg/fikamedmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0