Syskonkäbbel

Sarah har nått en viss mognad. Hon kan manipulera. Mucka gräl med brorsan. Här kommer en episod från gårdagen:

Jag står i köket och lagar middag. Eftersom Sarah är akut hungrig när vi kommit hem från förskolan får hon banan. Hon och lillebror sitter i varsin barnstol i matrummet. Jag övervakar dem från spisen. Sarah vet inte att jag ser.
Hon lägger sin halvätna banan precis framför lillebror så att han får tag på den med sina viftande händer sedan tjuter hon:
"Mamma mamma, lillebror dum. Mamma, lillebror tog min banan. Mamma, Sarah arg på lillebror. Arg på lillebror!"

Vad säger man? Tror jag kommer se många liknande bråk framöver.

Kommentarer
Postat av: Olivia Radovic

Samma här. - Nenne nej! nenne dum! -Nenne inte ha den! så låter det hela dagarna. Syskonkärlek?

2010-10-27 @ 11:29:06
URL: http://minbebis/blog/fikamedmig
Postat av: tant M

SMART brud! Hon kommer att gå långt. Du ska se att den lille skenhelige säkert gjort nått i skymundan när du inte såg...

2010-11-01 @ 16:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0