Tankar och drömmar

Eller så köper man en fjärrstyrd garagedörr istället för en ny jacka. Vi flyttar inom en månad, tänka sig. Jag har redan böjat försöka odla upp mitt intresse gällande heminredning och hus och sånt. Köpte en hemmatidning men har inte hunnit bläddra i den än. Ska baka sockerkaka med dottern i eftermiddag tänkte jag. Inte för att det har med inredning att göra men..ja ni vet.. får kanske inte en lugn stund över för att bläddra i magasin direkt. 

Förresten duger det nog bra med förra årets Polarn o Pyrets mamma-parkas. Alexander ryms innanför den och det är skönt att kunna stänga den om oss när jag bär honom i babybjörn eller sjal. Konsumera mindre är bra. Ska inte låta mig lockas av snygga modejackor. No no no.

I natt drömde jag att jag ville ge blod trots att jag ammar. Tror inte att man får lämna blod om man ammar, men säker är jag inte. Iallafall så kallade dom på "Tappen" bara in mig utan att ställa några frågor eller ens ta mina uppgifter. Och så tog dom mitt blod. Jag mådde mycket illa men inte avbröts utpumpningen för det. En halv liter blod fattigare och utan minsta tack eller gåva för insatsen gick jag ledsen därifrån och kände mig som en idiot. När jag sedan skulle amma mitt barn, hade jag ingen ork. Var bara ledsen och utpumpad. Var det värt att må så dåligt själv för att hjälpa en medmänniska gick mina tankar. Konstig dröm. Vad betyder den? Har varit blodgivare tidigare och så där går det inte till. Kommentera gärna. Då blir jag glad. Min blogg kommenteras allt för lite.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Fjärrstyrd garageport, flott värre :)



Weird dröm du hade! Jag är inte bra på att tyda drömmar, men själv skulle jag nog inte springa till Blodbussen direkt ;)

(säger hon som aldrig tagit blodprov förrän jag låg på förlossningen och det inte gick att undvika längre.iiiuuuuuuh! )

2010-09-27 @ 14:36:11
Postat av: Syster

Hejhopp, vi åkte förbi er för en timme sen. Jag har övningskört i björkhagen=)

KRAAAM

2010-09-27 @ 21:04:38
Postat av: Anonym

Egentligen behöver man inte alls vara särskilt intresserad av heminredning för att bo i hus. Det viktiga är ju att man själv trivs. Sen är det ju inte alltid man har möjligthet att skaffa allt som man vill ha. Eller så sätter någon annan stopp, t.ex. ens man...

2010-09-28 @ 09:35:19
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0