Dubbelt jobb..

Det är definitivt enklare med ett barn än med två. Allt är ungefär dubbelt så jobbigt. Just nu. 2 som ska kläs på. 2 som inte vill. 2 som gråter för att de är trötta. 2 som kinkar för något annat.. 2 som är hungriga. 2 som vill klänga på mamma. 2 som inte vill sova. Listan kan göras hur lång som helst. Men det allra enklaste hade förstås varit att inte ha något barn alls. Då hade jag inte ens kommit på tanken att klä på mig massa kläder och trotsa kylan. Då hade jag stannat inne med kaffekoppen och en bok.

Men glädjen och kärleken är mer än det dubbla. Det är så stort att det inte går att mäta.

Kommentarer
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Nej, då hade du gått till jobbet! (Om du är frisk vill säga.)

Såklart att det är jobbigt ibland, men samtidigt finns det väl inget som är bättre än ens barn... Antar jag, har ju ingen erfarenhet av det.

2010-12-06 @ 10:57:40
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men jag skrev det där en lördag. Då hade jag inte gått till jobbet :)

Älskar mina barn men blir trött. Lite mycket strul nu

2010-12-06 @ 11:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0