Förberedelser inför förlossningen påbörjade

Vecka 29 idag! Nu påbörjas uppladdningen inför den stora födelsedagen. Denna helg är det förlossningsförberedande psykoprofylaxkurs med Louise Hallin. Känd från TV.

Jag är fortfarande sjuk, men det här vill jag verkligen inte missa. Sov 3 h på dan igår. 3 fucking hours! Och hade det inte varit för att mobilen ringde så hade jag sovit ännu längre. Jag steg upp och var varm, yr och irriterad som fan men iväg på kursen skulle jag. Tyvärr ensam för Jonas skulle hämta och ha hand om S. Kände mig som någon white trash tjej som blivit gravid med ett one night stand och därför var där ensam. Alla andra var så gulliga par. Men jag hade fullt upp med att lyssna och hålla min förkylning diskret att jag snabbt skippade ensamhetskänslorna.
Idag vaknade Jonas och hade magproblem. Vi vet inte om han har magsjuka, är matförgiftad eller bara "förkyld" med symtom i magen. Jag kände mig så ledsen. Med fullt sjå hade jag knåpat ihop barnvakter för helgen och sett fram emot att vi skulle gå tillsammans och så såg det ut som min förväntan skulle grusas. Jag gick till apoteket och köpte Imodium + samt blåbärssoppa. Blek som ett lakan följde han med på kursen men fan va nervöst det är att åka kommunalt med någon som har vattendiarre. Fy så nervöst det är att sitta i mitten på en föreläsningssal och se sin älskade se ansträngd ut och veta att det kan bero på vatten i stjärten som vill ut. Efter pausen satte vi oss längst bak på kanten så att det skulle gå att komma ut smidigt om det knep. Jag slappnade av mycket mera då. Nu är han på Hockey så jag antar att det är bättre.

En resumé av Louise Hallins förlossningskurs är inte på sin plats här men jag kan skriva så mycket som att det inte handlar om någon andningskurs. Det är teoretiska föreläsningar om befruktning, graviditet, samlivet, förlossningens alla skeden, smärtlindring och första tiden med bebis. Jag tycker att det är högst intressant. Jag älskar allt som har med sex, graviditet, förlossning och bebisar att göra. Jag borde blivit barnmorska eller gynekolog eller sexterapeut! Eller kanske inte. Som omföderska känns det lite som att man sitter med facit i hand och lyssnar. Alla barnmorskor som föreläser om förlossning är entusiastiska och peppar oss att vi är gjorda att föda barn. Men nu när jag har gjort det en gång så vet jag att jag kan. Det är inte bara som dom säger. Jag kan och jag är gjord för att föda mitt barn. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0