Mera sjuk, annat sjuk.. never ending stoooory

Alltså jag vill ju ha en positiv attityd och en glad och trivsam blogg men här kommer mera från min sjukdomsvärld.
Magsjukan gick över. Den var otäck med rännskita och kräkning men gick över fort. Idag äter jag mat. Kunde ha varit värre. Var nog inte vinterkräksjukan utan en mildare variant.

Men förkylningen den går aldrig över. Tjockt gulaktigt blodblandat barnasnor är jag proppfull med i hela luftvägarna. Har vätska i ena örat som man inte ska ha. Tryck och värk i ansiktet. Behöver nog inte skriva att jag är hängig och allmänt vissen. Jag sover 3h på dagen. Har ångest för att jag är en orkeslös mamma. Känner oro för den ofödda bebisen.

Var till VC idag. Fick Rinexin som är nåt gammalt välprövat läkemedel mot nästäppa. Vi ska börja så och avvakta. Läkaren tycker allt tyder på virusorsakad bihåleinflammation. Jag vet att antibiotika inte skall missbrukas, ändå känns det surt att jag inte fick det utskrivet. Känns som det kommer ta mycket lång tid innan jag är frisk och pigg igen. Läkaren tyckte inte att virussjuka på 10-14 dagar är något konstigt alls. Nähäpp!

Kommentarer
Postat av: Lisa

surt det där att aldrig bli frisk! Jag är fortfarande snorig och täppt, julia är bara lite lite snorig ibland, å behöver ingen hostmedicin längre vilket är skönt. Hon sov heeela natten till 8.30 i sin egen säng inatt, så skönt, va flera veckor sen sist. tänkte på "magsjukan" du hade, kan ju varit nåt med kaffet oxå, att de va dåligt. Eftersom de gick över så snabbt.

2010-02-09 @ 14:48:57
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Caroline

Men Jonas hade samma bara dagen innan så det måste vara nån sjuka :-(.

2010-02-09 @ 17:34:59
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: Mamma Rhu

Stackare! Jag svarar på msn, ang din fråga.. Krya på dig..

2010-02-10 @ 09:36:20
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: gammelmoster maria

Puh!KRAM!

2010-02-10 @ 19:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0