Vecka 28, besök hos barnmorskan

Jag har infektion i kroppen, det kunde även barnmorskan se på urinprovet som visade spår av äggvita. Äggvita i kisset får man vid havandeksapsförgiftning men eftersom mitt blodtryck ligger på 90/60 så är det inte det, utan snarare att mina njurar belastas och läcker äggvita pga förkylningen.

När BM mätte och kände på magen kunde hon konstatera att mina tarmar är väldigt uppblåsta och irriterade. Bebisen och tarmarna retar varandra. Hon hade lite svårt att mäta därför men kom fram till ett SF-mått som avvek från bebisens förväntade kurva. Det var mindre. Som jag förstått det kan det bero på att tarmarna var i vägen, att bebisen trängt ner lite i bäckenet eller annan mätosäkerhet. BM vill hålla koll och jag ska tillbaka om 2 veckor igen. Ser det inte bättre ut blir det tillväxtultraljud. Jag är förmanad att vila och äta ordentligt. Jag tycker att jag äter bra. Ikväll åt jag tex odlad torsk i ägg- och persiljesås, ett recept från Linas. Men tar inte bebben det den behöver från mamman? Är det alla mina infektioner som påverkar bebisens tillväxt? Jag är lätt oroad även fast jag vet att det troligen inte är någon fara. Jag blir hemma från jobbet resten av veckan för att kurera förkylningen. Det är inte läge att pressa sig just nu.

Jag tycker inte magen ser så liten ut ;-) Hoppas ingen känslig läsare tar illa upp för den lättklädda bilden.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag pratade med Marie igår och tydligen har hon erfarenhet av det där. Ni kanske skulle prata lite? Marie är toppen att prata med.

stackars dig. Vila på nu. Skickade brev till Hannelore igår. KRAM

2010-02-03 @ 08:33:18
Postat av: Elizabeth

Hej! Vad jobbigt du verkar ha det med alla dina förkylningar, hoppas att det blir bättre snart. Det är bra att BM har lite extra koll och för att se det positiva får du ju göra extra ul och se den lilla! Sköt om er och ta det lugnt!

2010-02-03 @ 20:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0