Ska man bli fin får man lida pin

Precis hemkommen från en eftermiddag hos Beauty and Body Design där jag gjorde ansiktsbehandling, handspa och soldusch. Har gjort ansiktsbehandling på salong en gång förut men utan portömning. Portömning gör ont. Kosmetologen klämmer liksom porerna ungefär som man klämmer finnar med fingrarna och en servett. Hon gör det över hela ansiktet och på näsan. Det gör ont. Ögonen tåras. Ajajaj. Jag tänkte på förlossning under tiden. Tänkte att portömningssmärta är inget i jämförelse med värkar men väl ett tillfälle att öva på att tåla smärta, andas och slappna av. Dessutom låg jag på rygg på en brits. Hur bekvämt är det som gravid med bäckensmärtor tror ni? Inte direkt njutning! Ska man bli fin får man lida pin heter det och det ligger absolut något i det.

Jag var fåfäng nog att färga ögonfransarna. Där är det psykologtest. Under dryga 10 minuter får du inte titta, inte blinka för då kommer medel in i ögat som svider. När man vet att man absolut inte får titta eller blinka då är det som svårast. Det blir en tvångsmässig tanke att man ska öppna ögonen iallafall. Men jag klarade pressen och resultatet blev snyggt. Jag ser ut precis som när jag har målat mig med mascara.

Solduschen tvekade jag till. Vet inte exakta rekommendationerna under graviditet men efter en snabb överläggning med mig själv kom jag fram till att en enstaka gång inte kan vara farligt. Det är ju bara färg som sprayas på huden. Det går förvisso in i huden men jag har svårt att tänka mig att det kan påverka bebisen. Man får inte vara för nojjig när man är gravid, man måste leva också. Det negativa är att kläderna man drar på sig efteråt blir lite solkiga och att man inte får vara i kontakt med vatten på 6 timmar för då kan man tappa färg. Blev alltså att ta sig hem kollektivt utan att röra vid någonting så att man inte får bakterier på händerna eftersom dessa inte får tvättas bort. Jag tryckte på hissknappen med en petflaska och vidrörde ingenting i tunnelbanan. Det ska nog vara lugnt. Nu får jag bara försöka hålla alla tvångsmässiga tankar om dusch, bad, disk och tvätt borta.

Handspa var suveränt för vintertorra händer. Får se hur länge återfuktningen håller bara.

Kommentarer
Postat av: Lisa

gu va härligt!!! Dutti du på att ta hand om dig!

Själv har man legat med hög feber...uscha, tror julias skit smittade av sig. Blev du nöjd med solduschen? har själv funderat på de, man känner sig ju inte så fräsch såhär års, hur länge håller den?

2010-03-09 @ 09:46:55
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Louise

Hahahaha va rolig du är. petflaska haha=) smart!

så du är supersnygg ny alltså... varför inte ta en bild?



Ses ikväll. KRAM

2010-03-09 @ 12:51:52
Postat av: Anna (Louises kompis)

Grattis på födelsedagen! :)

2010-03-09 @ 18:55:17
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0