Nov. 9, 2010

Snöstorm. Vad skulle jag ut och göra? Naturligtvis hade jag inte ro att bara stanna hemma med barnen. Till Bollmorakyrkans öppna förskola skulle vi minsann och sen handla det nödvändigaste på Coop Extra. Men det var i det kämpigaste laget att ta sig hem sen. Syskonvagnen laddad med barn, blöjpaket, kakor, blodpudding var tung och slirade i backarna upp mot Krusboda. Lillebror såg kall ut och jag fick lite panik. Det blåste snöspik rakt i nyllet på mig så mascaran rann. Varför gav jag mig ut egentligen? Och varför släppte jag ut katten? Stackarn ligger väl under ett träd i skogen och fryser nu.
Men barnen fick lite andakt, tända ljus och vi sjung om gud som hjälper oss att ta nya tag när vi är svaga. Jag hade hoppats på lite roliga tyresö-kompisar men det har jag inte hittat på ÖF än. Men det tar väl ett tag. Igår var vi på kommunens öppna förskola. Jag tänker mig att vi tar kommunen på måndagar och kyrkan på fredagar.

I morgon kommer Stina från förskolan på hembesök därefter börjar inskolningen för Saris. Naturligtvis glömde jag köpa kaffe så jag kunde bjuda henne en kopp i morgon. Var ju typ det viktigaste och så glömde jag det när jag var inne på Coop..

Måste amma...

hejsvejs



Kommentarer
Postat av: Linn

Jag fick din adress via FL! = ) Din blogg verkar mysig så jag tittar in snart igen! = )

2010-11-09 @ 20:25:59
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0