Varför akryl?

Fick en fråga om varför jag vill ha akryl så skriver ett inlägg om det.
Akryl är det hårdaste materialet.
Jag har haft gele också men dessa naglar har ofta tappat material eller gått sönder.

Då jag tyvärr inte bara kan sitta och vara vacker så måste jag ha det materialet som
klarar påfrestningar bäst.
Akryl har visat sig sitta bäst på mig.
Klarat att jag använt händer och naglar på "fel" vis.
Stått emot hormonpåslag vid graviditet.
Dock inte amning.
Det blev för mycket för naglarna.
Så då tog jag bort materialet.
Under amningsperioden är dessutom ekonomin ansträngd pga föräldraledighet och har man naglar får man räkna att det kostar 500 kr/månad.

Ska även förtydliga att jag inte sätter tippar eller lösa saker på mina naglar
utan jag önskar förstärka med akryl ovanpå egen nagel.

Så nu har jag skrivit ett jättetråååkigt inlägg...
Over and out!


Kommentarer
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Får jag fråga varför du inte bara har dina naturliga naglar? Man kan ju göra dem fina också;-)

2011-04-15 @ 12:05:44
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jo man kan göra dom fina också men det är skönt att göra't på salong.. Räcker att olja med nagelolja varje kväll..

Gör man själv måste man fixa och lacka om typ var tredje dag och det orkar och hinner jag inte mä..

Och har man förstärkt så tål dom mera.. Egna långa naglar går jättelätt av eller skivar sig eller blir gula o fula :)

2011-04-15 @ 15:07:55
Postat av: Radovic

För dem som pysslar med naglar är det intressant. Själv känns det lite som att man har barnbajs så det räcker under naglarna som det är ;)



Du den där omeletten räknar inte jag som att småäta utan som riktig mat. Annars brukar jag äta en macka, chocklad och lite nötter, typ. Ingen fason alls alltså. Men nu ska det bli bättring!



Kram

2011-04-15 @ 19:54:51
URL: http://minbebis/blogg/fikamedmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0