25 januari, 4 more nights to go

Alltså jag hann tänka att det här går ju riktigt fint utan Jonas. Jag klarar mig jättebra som ensam mamma till 2 små knattar. Inga problem. Lugn och harmoni. Ja ända till Alexander kräktes upp middagen.
Jag ältar och ältar varför bebisungen kräktes. Är det för att han är bebis? Är det för att han var toktrött? Han hade sovit mitt på dagen men ingen eftermiddagsvila. Fick han för mycket mat? Hade han svalt snor? Hosta? Satt i halsen? Gah jag blev uppstressad ånyo men det verkar inte vara någon magsjuka.. Men jag stressar och stressar och ältar och bläääää.

Jag skulle skriva vad jag irriterar mig på men kort och gott så irriterar jag mig på folk som inte förstår mig. Men snälla kära mamma och alla ni andra som inte förstår. Fejka empati då. Lägg huvudet på sne och säg nåt i stil med "men kära C, jag förståååår att det känns kämpigt" eller bara " näääe vad jobbigt" eller humma med eller håll käften åtminstone! Eller skitsamma.. Men förståelse under kämpiga småbarnsår vore verkligen trevligt.

Hoppas innerligt på en lugn natt. I morgon är det kollektionssläpp. Kul!


Kommentarer
Postat av: Janet

Jag vet, jag förstår, jag fattar inte varför sonen kräktes men jag förstår att du undrar varför han kräks mitt i allt...... att småbarnsåren suger med sömnbrist, snoriga ungar, tusen tankar i huvudet, kräkningar i tid och otid, ingen vuxentid och allt annat på det...... Man får vara trött, sur, grinig, hemsk, ful ja nästan allt men man är ingen sämre person för det..... jag fattar helt enkelt! Och jag fejkar inte, tro mig ;) kraaam!

2011-01-25 @ 21:48:13
Postat av: J

Jag vet, jag förstår, jag fattar inte varför sonen kräktes men jag förstår att du undrar varför han kräks mitt i allt...... att småbarnsåren suger med sömnbrist, snoriga ungar, tusen tankar i huvudet, kräkningar i tid och otid, ingen vuxentid och allt annat på det...... Man får vara trött, sur, grinig, hemsk, ful ja nästan allt men man är ingen sämre person för det..... jag fattar helt enkelt! Och jag fejkar inte, tro mig ;) kraaam!

2011-01-25 @ 21:49:15
URL: http://sammahimmel.blogg.se/
Postat av: J

Jag vet, jag förstår, jag fattar inte varför sonen kräktes men jag förstår att du undrar varför han kräks mitt i allt...... att småbarnsåren suger med sömnbrist, snoriga ungar, tusen tankar i huvudet, kräkningar i tid och otid, ingen vuxentid och allt annat på det...... Man får vara trött, sur, grinig, hemsk, ful ja nästan allt men man är ingen sämre person för det..... jag fattar helt enkelt! Och jag fejkar inte, tro mig ;) kraaam

2011-01-25 @ 21:50:22
URL: http://sammahimmel.blogg.se/
Postat av: Mamma Rhu

Due, det finns ett test-kit att hämta upp här. :D

2011-01-26 @ 08:04:59
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: tant Maria

Vilka är det som inte förstår? Jag tycker verkar som folk står på kö här och är gulliga o rara. Får du hemliga hatbrev? Eller är du som jag och har elaka gubbar i huvet som viskar "dååålig" "öööverdriven" "inte på riktigt"

"klaaarar inte aaav det här"?

Vems röster är det som klingar?

Heja på morsan!

Kram!

2011-01-26 @ 16:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0