Endast till intresseklubben!

Alltså jag har ju min blogg sammanlänkad med fejjan. För att vänner ska se när det kommit ett nytt inlägg. Så långt allt väl. Men när man vill skriva nåt som bara verkligt intresserade ska läsa. Som är lite känsligt eller pinsamt och som alla kanske inte ska läsa. Vad gör man då? Börjar inlägget med väderprognosen kanske... Långt ifrån alla klickar ju på länken utan läser bara de rader som syns på fejjan..

Vädret.. ja.. Det har snöat. Jag kommer inte ut med dubbelvagnen igen. Sitter där man sitter...

Eller så har man fejjan uppe och uppdaterar var sekund och när man ser att my blog post kommer upp så är man snabb som fanken och tar bort sin post. Problemet är bara att kollegan Madame Pryd fortfarande kan hinna före..

Man kan ju förstås ta bort my blog posts på fejjan helt och hållet men det vet jag inte om jag vill..

Nu har nog alla prydisar tappat intresset och slutat läsa. Nu kan jag skriva om det jag tänkte från början. MENS!!!
Den kom ju i förrgår. Först var jag tveksam om det var mens eller en genombrottsblödning till följd av sömnbrist eller stress.
Men nu vet jag. Det är mens. Det kommer mycket. Så mycket att en liten tampong läcker efter 2 timmar. Men det visste jag ju inte. Grejen med tampong är att du inte ser eller känner eller vet när det är dags att byta. Man får göra en kvalificerad gissning om när det är dags. När man börja känna att det kan vara dags kan det bli jävligt bråttom.
Som igår. Jag reser mig från soffan och känner. Herre min skapare.. det är BRÅTTOM... Bara det att jag vill hinna göra nåt annat före.. men det läcker.. läcker igenom mina byxor..
Jonas är snabb med sin gliring.. "Att jag vid snart 30 ändå borde ha lärt mig.."
Men alltså kom igen.. Det var länge sen jag hade mens förra gången. 1,5 år sen eller nåt.
Ja men ändå.. du vet att den kommer. Den är cyklisk. Du har haft mens i 15 år..
För all del.. Nu ska vi dra en liten parallell. SL och SJ har kört tåg i Sverige i mer än 15 år. Det har bedrivits lolkaltrafik i Stockholm på järnvägar sen 1800-talet. Ändå.. SJ och SL blir överraskade av vintern varje år. Varje år! Oj det snöar. Det går inte att köra tågen. Typ. Vintern är också någorlunda cyklisk.

Lite samma sak här.. Oj det mensar.
Men det här var ingen vanlig kväll. Jag brukar inte bloda igenom en tampong innan läggdags. Det brukar liksom lugna ner sig inför natten. Men jag får väl uttrycka mig som Aftonbladet och tala om menskaoset. Om Extrem-mensen. Då kanske Jonas förstår.


Kommentarer
Postat av: Lisa

du jag känner igendet där alltför väl. Fick min första riktiga mens nån vecka efter jag satt in spiralen, trodde först att det berodde på den men så kanske inte va fallet då. Fy satan va det blödde, har aldrig blött så mkt nånsin. Första 4 dgr va det väldigt väldigt sparsamt sen PANG blödde som en gris i en vecka...weird. Nu verkar min mens leva sitt eget liv för den har inte kommit å hälsat på igen efter det....jag bävar.

2011-01-13 @ 09:50:19
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Systeryster

Hörrudu... är du sur på mig eller varför är du så arrogant mot prydisar?



Du får skriva om vad du vill. Jag läser med stort intresse varje gång.

KRAM

2011-01-13 @ 10:34:15
Postat av: Mamma Rhu

asg

2011-01-13 @ 16:30:46
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha I looooooove it!!! Inlägget alltså, men dej med förstås! Puss puss å lycka till med mensandet!

2011-01-15 @ 23:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0