Solskens promenad

Jaha.. så gick Sarah 3 hela dagar på förskolan så var det en ungjävel som kräktes när jag hämtade.
Om jag vill lämna Saris i magsjuketräsket?
Nej, inte en chans.
Lillebror blev så sjuk senast.
Vill om möjligt undvika ny magsjuka.
Rusade hem och tvättade genast alla kläder och händer.


Vad gör vi istället då?
Går varandra på nerverna hemma.
Ibland blir jag helt galen på dottern.
Just nu inne i en "jag vill inte"-period.
Känns som hon inte gör någonting annat än ställer till förtret.

Jag önskar mig dagis.
Friskt dagis.
För allas frid.

Har varit ute i solen. Jag, bebisen, katten och tretande stortösa.


Vi sitter i soiffan:
Sarah kramar lillebror: "Älskling, jag ääälskar dej"
Mamman: Vad sa du?
Sarah ler förläget och rodnar.
Ibland är tretungen för söt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0