Inge bra!

Inge bra, inge bra, inge bra!
Min älskade fina son är tokhet.
Feber nära 40 grader.
Och snor och hosta i mängder.
Inge bra, inge bra, inge bra!

En annan sak. Varför går jag in på trånga ICA Kvantum och försöker handla med barnen?
Storasyster går direkt till smågodiset och plockar på sig.
Sen är det vrål och panik om hon inte får en grön klubba.
Gångarna är trånga och jag är i vägen med min vagn och mina barn.
Är det inte storasyster som bråkar så är det lillebror som har alldeles för långa armar.
Jag är irriterad på såväl mig själv som barnen och övriga kunder.
Svett och skrik.
När man äntligen tagits sig ut ur helvetes-Ica så är det alltid nåt jag glömt men in igen går jag bara inte!
Nej handla livsmedel måste göras på andra sätt och tider.
Matkassar leverade hem till dörren ala Linas är ju guld, men kostar desto mer.


Kommentarer
Postat av: Lisa

handla maten på mathem.se ;)

det har räddat mig mååånga gånger!

2011-05-23 @ 20:04:54
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: The Way the Cookie Crumbles

Från en som inte alls har erfarenhet av barn...

Kanske du eller Jonas, eller båda två med barnen kan veckohandla en eftermiddag/kväll i veckan? Då slipper man tänka på det resten av de sex dagarna. Kanske att man behöver komplettera ibland bara.

2011-05-24 @ 08:43:37
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0