Ring då SÖS!

För ett år sen.
6 maj 2010.
Då gick jag och väntade och väntade..
På att få föda mitt barn..

Skulle bli igångssatt.
Jag skulle ringa SÖS klockan 12 för att få tiden för igångssättningen av förlossningen.
Hade sovit och var okej. Var tokladdad.
När SÖS svarade på mitt samtal så hade de inte plats.
De lovade ringa tillbaka till mig klockan 14.

Ååååå vilken väntan...
Vilken besvikelse, ville ju in och föda nununu. Ja helst hade jag ju fött för en vecka sedan redan..
Kunde inte äta,
inte sova..
bara vanka av och an...
Ring då, SÖS. Ring. RING FÖR BÖVELEN.
Klockan blev 15..
Det var en olidlig väntan.
Så ringde dom äntligen.
Nedslående besked igen:
Inte plats.
"Vill du komma in i morgonbitti istället?"
Dagen kändes förstörd.
"Nej, svarade jag" "Jag har väntat hela dagen och tänker fortsätta vänta så länge som det krävs. Jag ska in i dag"
"Okej", svarade barnmorskan. "Vi ringer tillbaka när det finns plats"
Väntan fortsatte.
Jag var nervös.
Kunde typ bara sitta och stirra.
Stirra på väggen.
Stirra på fånen som förblev tyst..

Jonas kom hem efter arbetsdagens slut.
Farmor som skulle passa Sarah kom över.
Minns inte vad vi gjorde.
Pratade väl om nåt..
Så plötsligt ringde SÖS.
Vi var välkommna in nu klockan 18..

Ja och sen..
Ja sen påbörjades en toppenförlossning.
Och i morgon firar vi Alexanders födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0