Sarah uttråkad mest hela dagen..

Blir ett blogginlägg ikväll också! Idag var jag och Sarah hemifrån större delen av dagen. Först var vi till läkaren på mödravården. Jag fick en ganska lång stund med läkaren som lyssnade och undersökte mig. Hon tryckte på magen och bäcken. Det är ganska intressant att läkare/barnmorskor kan trycka så hårt utan att skada bebisen. Sarah var uttråkad under tiden och ägnade sig åt att riva saker ur min väska och plocka ut alla kort ur min plånbok. Jag är en sån som har ett 20-tal kort med mig i plånboken. Det är olika kreditkort, betalkort, lånekort, medlemskort, kaffekort, You name it. Jag hoppas att jag fick med mig allihopa därifrån men inte säkert jag märker om några saknas. Läkaren sjukskrev mig 25% för mina besvär men sista ordet har försäkringskassan genom att bevilja eller inte.

Sen åkte vi till Kristina för att baka tårta. Vi fick ta en sån där icke barnvänlig buss med trappa och som gravid kan jag säga att det är ännu mäckigare att lyfta upp barnvagn i bussen. Hursomhelst det gick ganska bra men jag kände genast av mitt ömma bäcken och mina rörliga fogar. Det blev inte så mycket tårta bakad. Sarah var rätt uttråkad hos Kristina trots lekkamrat i nära ålder. Men det är alltid trevligt att träffas. Synd bara att jag ofta mår för dåligt för socialt umgänge i mitt välsignade tillstånd.

När vi kom hem blev jag snabbt varse att jag glömt handla. Jonas och jag har en tumregel som säger att den som är hemma pga semester eller föräldraledighet skall ordna matinköpen. Men det är just bara en tumregel eftersom min kära Jonas handlar allt som oftast iallafall. No matter what. Hursomhelst idag hade man all anledning att förvänta sig att jag skulle gjort det. Brödet var totalslut men jag slängde snabbt ihop lite scones och vi fick en riktig mysig kvällsmåltid med färska scones och te.

På tal om matinköp så i mitten av januari så ska vi prova på Linas matkasse. Det är en tjänst som innebär att man varannan vecka får en fylld matkasse och middagsrecept levererad hem till dörren.

I morgon har jag inga intressantare planer än att gå till Polarn o. pyret och reklamera en tröja som är trasig vid ena sömmen. Säkert lätt att laga men handlar man på POP så inte fan vill man behöva sy själv då och man förväntar sig hållbar kvalitet.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Louise

Haha. Du skriver så roligt. Over and out!

Di får berätta om du blivit sjukskriven sen, hur länge då i så fall?

Har du kaffekort? Från McDonalds eller? Jag jobbar nu sista dagen för i år.

Ses mañana,kram

2009-12-30 @ 09:05:03
Postat av: Louises kompis Anna

Kul att du har en blogg :)



2009-12-30 @ 20:45:38
URL: http://annaluna80.blogspot.com
Postat av: Maria

På dom bara! GAP eller POP.

2010-01-04 @ 13:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0