12 dagar kvar

Positivt: Vi har lämnat Simba hos min mamma ute i skärgården. Där får kissemissen det bra under sommarhalvåret och vi får det lite lugnare under de första skälvande månaderna med ny bebis. Jag slipper dammsuga 3 gånger per dag efter honom. Jag gillar katten men jag hatar att han måste krafsa ut sand utanför lådan. I go nuts när jag får sandkorn i strumplästen eller när Sarah leker sandlåda med hans toalåda. Ska bli så skönt att kunna njuta av veckostädningen och ett rent hem utan att behöva plocka fram dammtrasa och dammsugare en kvart efter att städtjejerna gått hem.

Jag slipper gå till jobbet i morgon. Jag är ledig. Jag kan vila och ladda inför förlossningen.

Negativt
: Vi är utmattade efter ett dygn därute. Mamma har ett hem fullt av prydnadssaker, glas och annat icke-barnanpassat. Man blir trött av att hela tiden säga " aja baja" och NEEEEEEEJ!!!!" till sin dotter.
Sarah är snorig. "Lite snorig", säger hon och så får man torka hennes näsa. Hon pratar så mycket nu. Hoppas det inte blir värre med snoret och hostan. I morgon är det hennes födelsedag, den hoppas vi kunna fira utan att ligga däckade i förkylning.

Jag är mycket tung nu. Ibland när jag står upp så ilar det till ordentligt i ljumsken och underlivet. Det är väl bebisen som borrar sig nedåt. Det gör ont, men är inte värkar, men jag vill gärna sätta mig på en stol när det händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0