16 dagar kvar

Migrän idag. Plötsligt kom det. Som blixtar från klar himmel. Nästan. Satt och åt lunch med kollegorna när auran med synbortfallet och flimret kom. Snabbt skölja ner två alvedon. Känna sig halvblind, ljuskänslig och allmänt frånvarande. Huvudvärken kom och kändes genom alvedonen som ett svagt dånande i bakgrunden. Japp migrän och åskväder är lika. Kunde vart mer lämplig tidpunkt för jag hade tid bokad hos kosmetologen för pedikyr på eftermiddagen och samtal med doulan på kvällen.

Trötta, ömma gravidfötter behöver pysslas om av proffs. Lite rosa nagellack som avslutning på behandlingen gör att jag nu har fin-fina fossingar.

16 dagar kvar till due. Nu när fötter och doulasamtalet är avklarat så får bebben komma när den vill! Fot-tjejen sa att utifrån hur jag ser ut i ansiktet (lätt svullna läppar) så borde bebisen komma inom en vecka. Men fick höra nåt likande när jag var havande med Sarah och hon lät ju vänta på sig ändå.

Doulan sade också att hon såg något i ansiktet på mig. En lyster. Om det är förlossning nära förestående eller bara att solens strålar glatt min hud råder det dock tvivel om.


Kommentarer
Postat av: Mamma Rhu

Jag kommer jättegärna förbi någon dag! Jobbar du fortfarande ?? Lite fika är aldrig fel.. ;)

2010-04-15 @ 20:21:43
URL: http://rhu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0