18 dagar kvar

Nu är det bara 18 dagar kvar till det beräknade datumet. Ibland känns det som att bebis kan komma precis närsomhelst. Typ i natt redan. Men lika ofta känns det som att det kan dröja till 14 dagar efter det där jäkla datumet som man fått av mödravården. Vi längtar otroligt mycket efter bebisen. Det mesta är förberett och klart inför nedkomsten.

Jag är trött. Bergochdalbane-humör. Mycket sammandragningar. Mår illa. Fan för det där illamåendet som inte tänker ge sig förrän jag krystat klart. Ska jobba 4 dagar till. 4 halva dagar. Den som inte är i samma tillstånd kanske har svårt att tänka sig att det kan kännas övermäktigt. Men det gör det. Jag är trött så jag vill gråta. Överlag är jag nog rätt sårbar nu. Kanske förlossningshormoner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0