6 dagar kvar

Jag tror att slemproppen håller på att gå. För er som inte vet vad slempropp är klistrar jag in en text från vardguiden.se

Ett tecken på att det snart är dags för förlossning är att slemproppen stöts ut. Slemproppen sitter i livmoderhalsen som ett skydd för ditt barn. Den kan stötas ut veckor eller dagar innan förlossningen startar. Ofta kommer den ut som en slemliknande, lite kraftigare flytning. Ibland kan den också vara lite rosastrimmig eller blodig. Slemproppen kan också komma ut efter att värkarna har börjat och det är inte säkert att du märker det.

Problemet är att vi körde färdknäpp igår och det kan vara rester efter det som kommer ut. Men min slempropp luktar absolut ingenting och då har jag nästan tryckt in den i näsborren för att känna efter ordentligt. Så jag hoppas det är den och inte nåt annat. Annat kladd brukar ju dofta lite. Ursäkta att jag är så intim och "äcklig" men jag vill verkligen föda nu och alla tecken på att det skulle vara på G är intressanta för mig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

wohoooooo! Färdknäppa masssor!!!! sen en hinnsvepning på måndag så bara måste de va dags sen;) håller tummarna

2010-04-24 @ 21:02:14
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Syster

Jag förstår hälften av det du skriver. Men hoppas oxå bebisen vill komma ut snarast.

2010-04-24 @ 22:10:31
Postat av: Louise

Nu förstår jag... åh syster du är så detaljerad....

2010-04-24 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0