8 dagar kvar

Trött. Börjar bli tjatiga inlägg nu så bäst att ungen "ploppar" ut snart. Fast jag hatar när folk säger att bebisar ploppar ut. Så enkelt är det inte!

Idag har jag funderat på att det är ganska många hysch hysch kring graviditet. Sånt som man inte pratar om. Knappt ens med gravida väninnor. Som att man svettas mycket mera. Jag som annars aldrig svettas svettas nu. Mina tröjor blir ofräscha efter en dag.

Eller sekret som kroppen utsöndrar down there. Ibland vet man inte riktigt om det är fostervatten, kiss eller bara rinniga flytningar.

Eller förstoppning och bajs överhuvudtaget. Hela graviditeten är många mer eller mindre förstoppade. På förlossningen kommer det ut, antingen frivilligt innan eller ofrivilligt tillsammans med bebisen.

Eller det fantastiska sexlivet? Hur bra sex tror ni att man har med gigantisk mage som gör att man bara kan ligga på ett enda vis? Och så fort man försöker slappna av och njuta så krampar livmodern, blir stenhård och gör ont. Typ som en lindrig värk som vägrar gå över förrän man gett upp hela grejen.

Finns massa mer säkert.. Förlossningssmärtan tillexempel. Hur många talar om för sina vänner hur jävla ont det faktiskt gör? Att man kanske aldrig någonsin upplevt värre smärta? Näe, det säger man inte. Istället talar man om den positiva smärtan..

Idag har jag lunchat med Shangin inne i city. Det var mycket trevligt. Förvisso är jag trött och det är ett stort omak att ta mig in till stan men jag kan inte isolera mig hemma i 8 dagar + eventuell övertid. Då mår jag inte heller bra.

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahahah, håller helt med! Glöm inte alla ljud som kommer ur ens mun som man inte visste att man klarade av att åstadkomma. Har försökt nångång efter förra förlossningen att råma som en ko till exempel. Men nej, lite mu mu är inte korrekt. Det måste upplevas för att få till de riktiga ljuden =D

2010-04-22 @ 15:58:52
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Mamma Rhu

Fast jag föder hellre än är gravid. Jag är inget fan av att vara gravid. Man skulle nog kunna säga att jag hatar att vara gravid..

2010-04-22 @ 18:12:29
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: Anonym

He,he huvudet på spiken! Överhuvud taget är det överreklamerat att vara gravid. Jag är så less på att var trött, orörlig och ha ont. Men snart har vi våra gryn i famnnen!

2010-04-22 @ 21:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0