Pissnätterna is here och barnmorskebesök i v37

Japp jag tror det! I gårkväll var jag uppe och kissade 4 gånger innan jag ens somnat första gången. Sen fortsatte det med en timmes intervall resten av natten ungefär.

Fick massage på jobbet idag. Det var skönt. Somnade nästan. Lite arbetande därpå och så var det barnmorskebesök. Bebisen har fixerat sig nu och ligger långt ner i bäckenet, startklar. Det är därför som foglossningen lättat. Vi sammanfattade graviditeten och skrev förlossningsbrevet. Jag har medicinskt haft en vanlig okomplicerad graviditet med bra värden och kontinuerlig tillväxt på bebben. Min bm är snäll. Hon sa att jag inte ska behöva gå över så lång tid denna gång och har ingen förlossning satt igång den 30/4 så ska vi försöka med något. Tex en rejäl hinnsvepning. Man tackar ödmjukast!

Jag blir utstirrad på stan. Av barn, av kvinnor, av gubbar, av i princip alla. Känner mig som apan på skansen. Lite obekvämt är det när folk glor. Okända frågar om det är dags snart. Yes it is!

Min dotter gjorde mig rörd ikväll. Vi läste Alfons, borstade tänderna och plockade undan. Så sa jag: "Sova nu. Godnatt!" Då svarade hon: "Puuuuss!" Vi pussades. Hon släckte och kröp ner i sängen utan krångel som vanligt. Sen pussades och kramades vi ett tag till innan det var bra och jag stängde dörren om henne. Hon är så enkel! Jag är otroligt tacksam över att ha en sådan rar dotter som lägger sig så snällt om kvällen. Hoppas sonen blir likadan.

Kommentarer
Postat av: Syster Louise

Åhhhh Apan på skansen... sötsarah. Saknar er.

Jag är sjuk fortfarande. Vill e inte gå till jobbet imorse. Är dock på plats nu. Jag vet att jag förmodligen är jukare längre för jag anstränger mig men vad gör man? har inte råd att vara hemmafru.

2010-04-09 @ 07:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0