Fettisdag

Givande men ansträngande dag. Ansträngningen började redan i morse när röda linjen stängdes av pga misstänkt rökutveckling i tunneln. Vi skulle till barnmorskan för kontroll på Östermalm. Jonas och jag gick från T-centralen som evakuerades i samma stund som vi kom dit. Kanske ingen lång sträcka men som gravid i 30:e veckan med bäckenupplöckring var det riktigt jobbigt.

Barnmorskan mätte och bebisen har vuxit sedan senaste SF-mätningen. Om någon läsare minns så var det just SF-måttet som bekymrade mig för 2 veckor sedan, men bebisen har alltså vuxit sedan dess så det finns ingen anledning till oro nu. En förklaring till det då avvikande måttet kan vara mina infektioner. Bebishjärtat slog med 158 slag per minut. Hög puls som kom sig av den ansträngande promenaden. Även jag hade hög puls.

Dagen fortsatte med ganska ansträngande saker.  Bara att ta sig fram är ett projekt med stor mage, snömodd och avstängda tunnelbabestationer.

Kvällen blev mysig. Jonas hämtade ut Me&I-paketet som ankom vårt utlämningsställe idag och köpte med sig semlor på vägen hem. Jag har inte packat upp alla kläderna än men ni kommer säkerligen få se foton på mig och dottern i vårens kollektion framöver. Så länge får ni hålla till godo med höstens medaljongklänning på mor och dotter, högen med nya fortfarande inplastade kläder, muggarna jag fick som storkundsgåva samt semlan som smakade gott efter en lång dag.







Helgen som gick var också jättemysig. Vi firade Matthew som fyllde 2 år och på alla hjärtans kvällen fick jag och Jonas äntligen till det. Att gå på bio alltså. Medan Sarah busade med farmor såg vi "Snabba Cash". Ett råd: Se filmen eller läs boken. Gör inte båda sakerna. Man blir förvirrad för att filmen inte stämmer med boken. Boken överträffar filmen. Så är det ju. Inget slår ens egna föreställningar men Joel Kinnaman är bra skådis. Me like!


Kommentarer
Postat av: Janet

Jättefina kläder! vill också shoppa Jag känner igen det där med att känna sig tung och otymplig ute på stan, alla dessa trappor och snöhögar och isfläckar tar ju all energi från en höggravid :( Kul att höra att ni gillade filmen, vet många som vill se den! Vi ska göra ett försök att komma iväg ut på middag nästa tisdag, får väl se hur vi lyckas :)

2010-02-17 @ 07:28:50
URL: http://leolejon.blogspot.com
Postat av: Louise

Så fina ni är=) Åh semla... smask. Jag köpte 2 igår fast dom var mkt mindre än den på din bild. Massa folk på bageriet. Viasade din blogg för Magda på jobbet. Jag är så stolt moster ch jag måste ju få visa min underbara systerdotter (och syster). Tur att ni inte var på tåget i tunneln. KRAM

2010-02-17 @ 08:37:31
Postat av: Lisa

den där semlan såg smarrig ut =) jo jag försöker väl acceptera alla dessa blödningar men hoppas ju hela tiden på att det är sista gången. Fan, man får ju ha troskydd oftare nu än när man inte är gravid...!känner att jag inte behövar göra massa ul om jag känner bebis, för då vet jag ju att det är ok, men det är ju några vecka kvar innan jag är där, inte alltför många dock hoppas jag =) Hur mår ni, är ni friska nu?

2010-02-17 @ 12:36:22
URL: http://atlisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0