Barnvagnsfunderingar

Barnvagnar har ofta 8 veckors leverans tid. Jag har 13 veckor kvar tll beräknad förlossning. Det är hög tid att börja reka alltså! Vi var på Babyproffsen igår och tittade. Syskonvagnar kändes inte rätt när vi funderade över vår vardag. Dessutom såg de otympliga och obekväma ut. Men Emmaljunga har 2010 kommit med den brilljanta lösningen syskonsits som man kan fästa på vagnen. På så sätt kan Sarah följa med på promenaden även om hon inte orkar eller vill gå själv. Först var jag inne på Emmaljunga Classic för att den är robust och har rejäl varukorg men den har lufthjul, jag vill ha punkteringsfria hjul! En annan nackdel med Classic är att den finns i för få färger. Caroline the fashionista vill ju välja och vraka bland ljuva färger. Nu lutar det åt Emmaljunga City Cross i färgen Creme Leatherette. Finns en exklusiv matchande skötväska till. Jag kommer bli en MILF med denna vagn haha. Ett annat plus är att det är den lättaste och smidigaste vagnen i Emmaljungas sortiment. Jag bor ju trots allt i en storstad och inte på landet!




Vi kommer att införskaffa stå-bräda åt Sarah också. Tillbehören blir: Syskonsits, ståbräda och antingen qadrolift eller hårdlift. Men det lutar åt quadroliften då den har fyra funktioner i en och samma produkt.

Ett plus för Emmaljunga är att de har fabrik i Sverige och tillverkning sker här hemma eller i Europa. Okej, jag verkar ha gjort mitt barnvagnval. Jonas har varit med i alla diskussioner och val men färgen är helt upp till mig. Han skulle till och med gå med på en orange vagn. Nä hua säger jag. Exklusivt och stilfullt i cremefärg ska det va! Ringer på måndag och hör mig för om leveranstid!

Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Bra val! Vi har en City Cross utöver Buggan då:-) och vi är super nöjda med den. Skön att köra och mysig fjädring. Molly stortrivs i den och det kanske "Polly" också kommer att göra. Vet du om det är lev tid på syskonsitsen? Kram

2010-01-24 @ 12:17:09
Postat av: Louise

Fin bild på barnvagnen. Det blir säkert jättebra.

2010-01-25 @ 10:50:24
Postat av: Caroline

Det är ingen leveranstid på syskonsitsen fick jag veta idag. Den har butiken alltid i lager. Vagnen är beställd :-)

2010-01-25 @ 15:42:18
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Å kul, grattis ni blir säkert nöjda! Tack för info om syskonsitsen.

2010-01-25 @ 20:16:11
Postat av: Anonym

Men tänk på att den kommer att bli skitig.... det är inte så stilfullt. Hälsningar tant Maria

2010-01-28 @ 09:10:13
Postat av: Anonym

Oj då "vagnen beställd"... JA då blir det jättebra!! SNYGGT med vit vagn!!! : ) Tant maria

2010-01-28 @ 09:12:35
Postat av: Caroline

Ingen fara Maria, jag har redan tänkt på att det kan bli smutsigt men det går att ta av och tvätta eller så kan man torka av med trasa... Så är det cream också och inte kritvitt.. det blir nog bra till sommaren, men just nu känner jag att det är för grått och slaskigt för en ny vit vargn..Tur vi väntar lillen i april!

2010-01-28 @ 12:45:50
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej! Vi är i full gång och letar barnvagnar och jag bara älskar de här ljusa leatherettefärgerna från Emmaljunga (gärna vit). Jag undrar - nu när du haft din några år? Ångrar du att du köpte den färgen? Är rädd för att den kanske inte blir riktigt ren även om man torkar av den.. Tacksam för svar!

2014-02-09 @ 09:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0