Första vattengympatillfället

Ikväll var jag på vattengympa för gravida. Det är anpassad träning i varmt vatten (34 °C) med styrketräning, balansträning, kondition och avslappningsövningar. Kändes jätteskönt! Jätteskönt att få känna sig lätt och smidig igen. Jätteskönt att träffa andra tjejer i samma situation. Kursledaren var en hälsocoach och full av glättig energi. Hon kallade oss flickor. Flickor! Haha, lite sött, men jag känner mig mer som en stooooor kvinna än en liten flicka. Hon lovade oss träningsvärk i kväll eller i morgon. Jag ser fram emot det. Jag har inte rört mig så det funnits risk för träningsvärk på ett halvår!

I morgon ska vi till barnmorskan Birgitta. Jag är i vecka 25. Nu när Jonas outat på jobbet att vi ska bli föräldrar igen är det legitimt att även han följer med. Jag gillar att gå till barnmorskan. Tycker om att prata, ta prover och lyssna på bebisens hjärta. Idag tittade jag en stund på ultraljudsbilden från vecka 19 och jag kände mig alldeles varm och lycklig. "Jag älskar dig bebisen. Jag längtar efter dig!"

Kommentarer
Postat av: Murmelina

Vad mysigt. Undrar vilken liten person det kommer att bli av den lilla plutten. Tänk när vi är gamla mormödrar då ska vi minnas denna stund och skratta gott och äta semlor (är sugen på det just nu)

2010-01-11 @ 21:53:08
URL: http://murmelsfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0