Inte redo för landet men fint midsommarfirande ändå

Vi har varit på landet i typ 4 dar. Jag och lilleman är inte redo för det än. På landet är det kallt på nätterna. På landet har vi bara kallvatten. På landet finns ingen tv att titta på samtidigt som man kvällsammar, ingen tvättmaskin för nedkräkta kläder. Vi sover dåligt på nätterna. Urkasst. Lilleman vill ha varm mjölk i magen ofta eftersom det är kyligt i stugan. Jag sover dåligt själv och oroar mig för det mesta med upprörd mage och trötthetsgråt på dagarna som följd. Ja, jag tjuter som om jag också vore ett barn efter nätter utan sömn. Så jag kan nog säga att 7 veckor efter förlossningen är vi inte redo. Men det kommer hoppas jag. För landet är underbart i övrigt. Vackert och härligt att vara utomhus.


Lite trött efter en natt utan sömn. Min mamma kommer med blommor. Tack tack..


Vi firade midsommar med min mamma, min syster, hennes blivande man, Davids bror Ludvig samt vännerna Richard och Anna och deras lilla dotter Tilma. Anna tog många bilder. Väldigt roligt eftersom bilder på mig mer eller mindre saknas sedan jag fick barnen.


Försök till familjefotografering. Men Sarah ville inte riktigt vara med.

Nedan bjuds det på lite mer bilder från helgen!







Sarah på promenad med moster. Sarah är duktig på att gå. 2 km är inga problem. Men ibland blir det för mycket. På vägen till båten för att åka hem somnade hon stående på ståbrädan. Då lyfte vi ur lillbror och satte Sarah i vagnen istället. Lillebror går ju fint att bära i sjalen. Sarah är desto tyngre.

Vi grillade, vi solade, somliga badade i sjön, vi promenerade, vi umgicks. Vi tittade på Bä bä i hagen bredvid. "Bä bä vita lamm" sa Sarah till fåret som för övrigt var svart. "Bä bä lite läskig"





Kommentarer
Postat av: Lisa

va härligt ni verkar haft det å fina bilder! Dags för fika snart va? =)

2010-06-28 @ 18:43:06
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Mamma Rhu

Ni ser ut att haft det bra.

Ang Berocca, jag har bara testat ett glas, men jag tänkte som du, det är ju bara koffeinet de varnar för..

2010-06-29 @ 20:11:22
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Mysiga bilder!

2010-06-30 @ 09:16:33
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0