Tung

Försökte mig på ett ärende idag. Ärendet är oväsentligt men jag var till Skanstull, inte längre bort. Jag är så tung. Magen och benen känns som bly. Varje steg känns. Det är som att försöka springa under vatten lika mycket motstånd ungefär. Å så känns det som ryggen skall klyvas av på mitten. Dessutom är det så trångt överallt. Kan nästan inte ta mig förbi någonstans utan att stöta i saker eller människor. En månad kvar. Kämpa, kämpa.

Sen undrar jag varför jag ska behöva känna alla oangenäma dofter och smaker? Om det är en smak som dröjer sig kvar i munnen så kan ni ge er på att det är den otäcka. Luktar gör det överallt. Både hemma och på jobbet luktar husen. Fast att det är nybygge och fräschare inte går att finna.

Nu ska jag hämta dotra på dagis. Efter att hon försvann så gick personalen ut med ett brev till alla föräldrar med info om vad som hänt och vilka rutiner som gäller vid lämning, hämtning och om ett barn försvinner. Känns bra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0