Nov. 1, 2010

En annorlunda sak med att bo i hus gentemot lägenhet, är att man kan få påhälsning av barn som antingen vill sälja salamikorv för att åka på klassresa eller vill ha godis på Halloween.
"BUS ELLER GODIS" frågade de utklädda ungarna med ljusa stämmor. Jag tackar mig själv för att jag varit förutseende och fått J att köpa ett kilo lösvikt. I lägenhet, 4 trappor upp, med stängd port fick vi aldrig besök. Jo en säljare av hyresgästsföreningen lyckades komma in och gjorde ett par försök hos oss, men han fick nobben.

Simba, katten, har flyttat in. Han fick gå ut igår och kolla in Krusis. Han har fortfarande inte kommit tillbaks. Jag känner mig oansvarig och orolig. Vart har kattfan tatt vägen?

Kommentarer
Postat av: tant maria

Oansvarig kattägare är man väl om man INTE släpper ut kattfan är man bor i hus. klart han kommer tillbaka, mytte å jöja baja!

2010-11-01 @ 16:47:53
Postat av: tant maria

Läste ditt inägg om drömmar i september och tänkte såhär:

Min smarta meditationslärare säjer att man inte behöver bry sej så mycket om innehållet i drömmen (det kan naturligtvis var symboler för ditten och datten) utan vara medveten om vilka känslor den väcker. Sen får man fundera över varför man känner som man gör istället, det är det som är det viktiga enligt henne. Jag tror hon har rätt: när sover är man helt öppen, inga försvar som håller undan och bevakar, utan allt som man känner och har tryckt undan(möjligen?) ploppar upp i form av bilder och inre upplevelser. Om man tex är rädd när man vaknar så bär man helt enkelt på rädslor som man inte blir av med. Jag tex drömmer ju mardrömmar till leda. eller när man drömmer jättekonstiga sexdrömmar, då är man förmodligen bara allmänt pilsk och hjärnan gör nått skoj med det utan att riktigt kolla upp om just den personen skulle falla en i smaken dagtid...

Om man är rädd så kanske man drömmer om en jättekonstig lampa, och man är så rädd så man nästan smäller av när man vaknar. Fast det verkar helt befängt att bli rädd för en lampa.

Din blodgivardröms viktigaste budskap är antagligen känslan som kom när du vaknade.

Det är spännande! Kram!

2010-11-01 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0