The botten is nådd

Jahapp det blev en trasselnatt till.. Och en till.
Nu får det vara nog. Nu vill jag inte amma mer än en gång per natt. Och så vill jag ha mensen tillbaka så vi kan jöka oss till en ny unge. Eller inte. Men mensen får gärna komma nu. Den är inte så farlig, faktiskt en rätt fascinerande grej. (För den som inte vet det så lär mensen lysa med sin frånvaro så länge som jag ammar så ofta som jag gör. Helamning är en preventivmetod, om än inte 100%-igt. Naturen är så fiffig.)

Nu blir det ällinga vällinga på kvällen för lilleman. Sempers kvällsvälling. 2 dl, dvs full ranson. Så han får en mättnad som varar längre. Sen får han tutta också men ska i säng senast 21 och sova. Därmed basta. Rutiner ska in i våra liv. Jag ska få mitt liv tillbaka. Få någon timme egen tid på kvällen och börja känna lite frihet. Det är dags nu. Efter 6 månaders helamning med allt vad det innebär så räcker det nu.

Känner lite vemod men jag överger inte amningen helt. Kompletterar den bara. Precis så som socialstyrelsen rekommenderar.


Kommentarer
Postat av: Lisa

ja fan det slog mig oxå när jag såg det, haha. men det finns ju såndär grej man kan använda å föra in tampongen med, lr så kör jag med binda bara,haha. jo man kan sätta in spiral 12 veckor efter förlossningen men jag vill vänta till mensen kommit tillbaka först =)

2010-11-16 @ 13:34:31
URL: http://atlisas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0