Trasselnatt

Ni som inte har barn kommer inte vilja ha det efter det här inlägget. I natt var det inte kul.  Jag gick och la mig med förhoppningen om att få sova eftersom jag lyckats truga i bebisen gröt. Döm om min förvåning när skruttungen vaknade strax efter 01 för tutte. Nästa gång han ville amma var klockan 5 och klockan 6 hade han bestämt sovit klart. Men det räcker inte med det. Jag har ju en unge till. Storasyster Sarah. Hon vaknade typ 5 gånger! Jag vet inte hur jag ska orka vara en rar, bra och lagom pedagogisk mor när jag inte får sova.

Hur kan jag ha fått sånna barn? Jag är en av de tröttaste människor som finns. Jag fungerar inte på mindre än 7-8 timmars nattsömn. Hur kan jag ha fött två barn som inte vill eller behöver sova? Pappan till barnen gillar också att sova. Ekvationen går inte ihop.
Det svider lite av avundsjuka när jag hör om andras barn som somnar 19 på kvällen och sover 12 timmar utan att vakna. Det gör aldrig mina. Och skulle det motförmodan hända skulle jag vakna iallafall och tro att de döden dött.

Sova-hela-natten metoder tror jag inte på. ÄN. Vill inte applicera det på min stackars bebis. Han är ingen fet 6-månaders utan är lång och smal. Han behöver nog äta. För mig är det enklaste och naturligaste att ge honom bröstet när han vaknar på natten. Men snart är väl gränsen nådd. The botten is nådd, hur långt orkar jag gå? Hur kasst kan man må? Typ... 

Kommentarer
Postat av: Lisa

usch, vilken höjdarnatt du verkar haft!;) Eloge till dig som står på benen! Mitt natt va bra fram till kl 2.30, då lilleman vakna för mat, sen vaknade han VARJE JÄKLA TIMME, vare inte mat så vare nappen som han ville ha. När Julia sen vaknade kl7 å alexander oxå va vaken så skickade jag upp maken å sov till nu typ. Tackar för den.

2010-11-10 @ 09:02:16
URL: http://atlisas.blogspot.com
Postat av: Mamma Rhu

Känner igen det där.. N nattåt tills hon var över året, tror jag.. Om inte ännu äldre.. NU har hon lärt sig att sova egen säng, men hon vaknar till nästan varje natt, gnyr, gnäller, skriker till.. Som den hökmamma man är, så vaknar man innan hon gör det och kan sedan inte somna om.. Man blir såå trött.. Somnar sent, kliver upp tidigt gör hon också. Å inte sover hon på dagarna.. Funkar det inte att ge honom välling istället då ? Å på natten ?

2010-11-10 @ 11:35:52
URL: http://rhu.blogg.se/
Postat av: Radovic

Tror att få har barn som verkligen sover 12 h i sträck, tror föräldrarna förskönar sanningen lite ;). Här ringer klockan (Léni) 6 varje morgon sååå trött!

2010-11-13 @ 11:39:14
URL: http://minbebis/blogg/fikamedmig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0