BVC-besök med lillen

Min lilla kille var så duktig hos sköterskan. Han fick två sprutstick i de goa låren men sa bara ett litet ynkligt pip. Efteråt log han till och med mot henne. Alexander är nu 5 månader och vågen visar 8280 gram. Mätstickan mäter 70 cm och huvudomfånget minns jag inte men han är proportionerlig minsann. Min lilla älskling!

Annars är det en vacker men kall höstdag. Jag är trött. Vi tror att Sarah gick i sömnen i natt. Läskigt var det och inte roligt. Och klockan 2 på natten skrek hon "vill inteeee sova". Vad gör man då? Får ångest och hoppas på det bästa, att storasyster ska inse att det är natt, det är skönt i sängen och somna om tyst.


Jag är som sagt trött och ser lite hängig ut. Önskar mig en dag på Yasuragi. Trånar efter och fantiserar om en lugn, ensam, avkopplande dag i stillhet. Bortom all morgonstress och tjafs om galonbyxor, skor, vantar och mössor. Bortom fiskpinnar och halvätna mackor. Bortom smulor, barnvagnshjuls-grus på golvet och bananklet i soffan. Just me, myself and I!

Kommentarer
Postat av: Olivia Radovic

Får vi se den nya frillan då?



Nuförtiden är det brist på mamma bloggar därför har jag också startat en ; ) Sök på : Vem vill leka med mig blogg, så hittar du nog mig( har inte ännu listat ut hur man länkar).



Kram



2010-10-14 @ 09:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0