hej hej

Hinner skriva lite nu när Saris e på förskolan. När hon är hemma är det fullt sjå. Jag hinner inte ens kissa typ. För det är så mycket annat som är viktigare hela hela tiden. Vi hade avslutningssamtal idag. Jag och Saris pedagog. Det känns sorgligt att byta. Jag har älskat den här förskolan. Pedagogerna, närheten, de små barngrupperna. Jaja, now its time to move on. Fick bara höra superlativ om min dotter. Kanske säger dom bara bra saker till alla föräldrar? Skitsamma jag vill gärna tro att Saris är en perfekt liten unge! Det är nog bara mig hon driver till vansinne med sina trotsförsök och tjuriga stunder. Som när sömmen på strumpan sitter snett över tårna. Då gnyr hon, skriker,är missnöjd och jag känner bara "SUCK".

Lilleman blir snart 6 månader. Han helammas fortfarande. Har försökt med några teskedar fruktpure men det går inget vidare. Han föredrar tutte och vägrar nappflaskan. Tutt-kille!!!
Ibland undrar jag om han någonsin tänker äta. Men det står väl inte länge på så vill han sitta på Texas Longhorn och äta burgare och dricka bira.

Förresten, jag är med i Buzzador och har fått ett kit från Natusan med tvättservetter och zinksalva. Har du en baby så kan du också få prova ett litet paket "First touch" servetter och en tub zinksalva. Lämna en kommentar här eller på fejjan så ska du få. Servetterna är milda och krämen funkar fint för att dämpa rodnad i blöjområdet.
Till Saris lät jag stjärten vara röd. Hon mådde bra ändå och det röda försvann med tiden. Jag hade idén att krämer inte behövs och använde i pincip bara vatten till rengöring och bröstmjölk för att smörja och så fick hon ligga och lufta. Men med Alexander har jag provat zinksalvan och det röda försvinner blixtsnabbt. Det är sant! Sen tror jag väl fortfarande att bröstmjölk, luft och vatten är det bästa men ibland vill man hjälpa naturen på traven..

Må nu gott allesammans. Vi ska hämta hem vår katt i helgen. 2 barn, hus och kissemiss. Ännu mer att göra!!! Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mamma Rhu

Snart har jag bebis.. ;)

2010-10-29 @ 19:41:32
URL: http://rhu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0